Meghalt a király, éljen a király! – Tétova találgatások
Nem csak az autóipart, hanem az egész automobilizmust, sőt a mobilitást is átszövi ma az elbizonytalanodás. Megalapozottak-e azok a hatások, melyek az autózásban a váltóállítást indokolják. Az új utak valóban jobb megoldásokhoz vezetnek, vagy zsákutcába. Még az új utakat sem tapostuk ki, hiszen alig léptünk rájuk. Tükrözi ezt a Frankfurti Auto Showról a nem német autógyártók szinte teljes körű távolmaradása. Az Editorial, most két oldalon elemzi a helyzetet. Van min elgondolkoznunk…
A Látni és látszani közlekedésbiztonsági akció megindulására várunk. Vajon a motorkerékpárok fényvetői eddig miért kerültek ki a látókörünkből? A fényszóró a műszaki kérdéseket világítja meg…
Maradjunk a közlekedésbiztonságnál. Az asszisztensek haszna vitathatatlan, és talán az első az egyenlők között a sebességtartó tempomat és az utolérési vészfékezés (AEBS). Kötelezővé teszi e rendszer beépítését az EU. A technikai részletek tárja fel szakcikkünk. A haszongépjárműveknél horrorisztikus aláfutásos balesetek történnek. Vigyázat több esetben „álca” aláfutásgátlók teszik életveszélyessé ezeket a járműveket. Elemezzük a helyzetet.
Frankfurt műszaki újdonságai – természetesen a beszállítók hozták autógyártóknak már eladott vagy nekik szánt új fejlesztéseiket, a hibridek és a villanyautók állnak a középpontban, a nekik szánt váltók, villanymotorok, a villanyhajtás moduljai.
A dízelmotor fejlesztés a VW-nél nem állt le, a TDI EVO és annak Twin Dosing emissziótechnikája már sorozatgyártásban van. Megmutatjuk az újdonságokat.
Turbótempó a javítófényezésben, új kisviszkozitású kenőolajak, az autóüveg kiválasztás műszaki szempontjai, „klónozott” alkatrészek – mind megannyi izgalmas téma.
A veteránvilág „csodák palotája”: a frankfurti Klassikstadt. Még olvasmányként is élmény.
És ne kerülje el a figyelmét: az Autótechnika kedvezményes 2020. évi előfizetését meghirdettük.
A lap 30. évfolyamát rendelheti meg! Legyen továbbra is olvasónk!