A TDI EVO 2. rész

A VW-csoport korszakot alkotó, sok sikert és sok vihart is megélt TDI dízelmotor családjánál várható volt több fejlesztési csomag bevezetése is. Az EA288-motorcsalád új 2,0 literes TDI EVO motorját már tavaly bemutatták a 2018-as Bécsi Motorszimpóziumon. A fejlesztés hajtómotorja a WLTP+RDE új emissziómérési eljárás, illetve az azt magába foglaló Euro 6d-temp és az Euro 6d előírások.
A TDI-motoros gépjárműveken alkalmazandó emissziótechnikai megoldások függenek attól is, hogy milyen tömegű gépkocsiba építik és attól is, hogy milyen teljesítményű a motor. Így nem biztos, hogy azonos kipufogógáz-tisztítási megoldást alkalmaznak és valóban különböző kialakítással találkozunk. Megerősített hírek érkeztek, hogy hamarosan kereskedelmi forgalomba kerülnek azok a TDI-motorok is, melyek kettős AdBlue befecskendezésűek. E folyóirat következő cikkében ezt mutatja be.
A 2 literes EVO két teljesítményosztályba sorolt motorokkal jelentkezik, az egyik az LK1: 100–120 kW, a másik az LK2: 120–150 kW teljesítményt képviseli. Egy furat/löket (81/95,5 mm) viszonyúak lesznek a motorok (korábban ez 3 volt) és egy elégetési eljárással működnek (korábban ez is 3-féle volt).
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Brake by Wire: a hidraulikus fékrendszerek alternatívája
Hallottunk már róla, de dolgunk még nem volt vele. A gépjárművek adatkommunikációs rendszereinek robbanásszerű fejlődése húzza őket is.
BorgWarner segítség turbóméretezéshez
Egyetemi hallgatók, illetve tunerek központi témája a turbófeltöltő. Kinek ne lenne turbófeltöltő története a szakmában, főként tuner vonalon.
Generátor hibák nyomában
Alig van, aki ne tapasztalta volna már, hogy a nyári kánikula tud érdekes hatással járni autóink egyes részegységei tekintetében.