A Frankfurti autókiállítás műszaki újdonságai
A Frankfurt Motor Show, hivatalos nevén az IAA (Internationale Automobil-Ausstellung), kétévente az autóipar teljes vertikumát tárja a szakmai látogatók és a nagyközönség elé. Így volt ez idén is, egyes szakterületek, mi más lehetne ez napjainkban, mint a villamosítás, fokozott dominanciájával. Ha a kedves olvasó elolvasta már az Editorialt, tudja, szerényebb volt az idei autókiállítás, de a beszállítóipar szereplői, akik az autógyártóknak mutatják kínálatukat, a ma kitapintható tendenciáknak megfelelő technikai megoldásokkal bőven szolgáltak. Ebből adunk némi ízelítőt.
A hibridtechnika, benne a sebességváltók, erről kiemelten is szólunk, a villanyhajtás, a villanymotorok, a tüzelőanyag-cella, mindezek szerkezeti főegységei, alkatrészei kerültek a rivaldafénybe. Az autógyártók is szolgáltak (szerényen) járműveik technikai bemutatásával, kiemelten a villanyautók és a hibridek rendszerfelépítését mutatták be.
Az autókiállítás német házivásár volt vendégekkel. Aki valóban reprezentált, a régi időket idéző megjelenéssel, szinte pompával, az a VW-csoport volt. A VW ID.3 körül forgott a reprezentáció, de nem maradt el mellőle a Porsche sem, a Taycan a vezető erő. Az Audi számtalan futurisztikus modellel érkezett, ha ezekből lesz valami (nem szokott), tíz évre előrevetíti a dizájnt. A Mercedes ismét hatalmas teret foglalt le, alig maradt el látványban, gazdagságban a két évvel ezelőtti és a régebbi show-elemektől. A BMW-Mini sokkal szerényebben jelent meg, mint 2017-ben, megosztva csarnokát a Jaguárral, Land Roverrel, Hyundaial, a nagyon szerényen felvonuló Opellel. Volt csekély Ford, hirdetve a sok modelljén bevezetett hibridtechnikát, láthattuk a Hondát, itt tartották a Honda e világpremierjét. A kínaiakat kevesen, például a Wey képviselte.