Twin Dosing TDI technika

A dízelmotorok nitrogén-oxid-kibocsátásának mérséklése, a kiterjesztett vizsgálati előírások (RDE), ebből eredően a szigorodó határértékek a kipufogógáz-utókezelés legnehezebben megoldható feladata. A redukálási kémiai folyamatok és az ezt megvalósító technikák régen ismertek és alkalmazottak. A dízelautók gyártói ma is alkalmazzák mind az AdBlue reagens folyadékot nem igénylő tárolókatalizátoros megoldást (NSC), mind az AdBlue-val működő szelektív katalitikus redukció (SCR) eljárását és találunk a kettő kombinációjára is megoldást.

Mindkét rendszer kellő hatásfokkal tudja csökkenteni a nitrogén-oxidok emittált koncentrációját, de a mai dízelmotorok üzemi tartományának (jellegmezőjének) csak egy tartományában. A tartományt a kipufogógáz hőmérséklethatárai tűzik ki. Addig nem volt gond, amíg a tesztek által lefedett tartományban a kipufogógáz-hőmérséklet egybeesett a kémiai reakciók által igényelt hőmérséklet-tartománnyal. A valós menetkörülmények közötti motorterhelés, ennek megfelelően a kipufogógáz-hőmérséklet „kilépett” az eddigi, a redukálás szempontjából ideális tartományból.

A fejlesztőknek arra kell megoldást találniuk, hogy a nitrogén-oxid-redukció a korábbinál lényegesen szélesebb motorból kilépő kipufogógáz-hőmérsékletek tartományában is képes legyen a megkívánt mértékű NOx -csökkentésre.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.