• Magazin
  • Archívum
  • Rovatok
    • Exkluzív
    • Világítástechnika
    • Kenéstechnika
    • Szervizpraktikák
    • Szűréstechnika
    • Aktuális
    • Féktechnika
    • Gyártósor
    • QUIZ
    • Elektromos hajtás
    • Hidrogén hajtás
    • Speciális járművek
    • Lapszél
    • Szerszám
    • Munkaruha
    • ADAS
    • Önvezetés
    • Haszonjármű
    • Közlekedésbiztonság
    • Alkatrész
    • CAN
    • Portré
    • Abroncs
    • Tüzelőanyag
    • Versenypálya
    • Időszakos szerviz
    • Autóvillamosság
    • Akkumulátorok
    • Hatósági ügyek
    • Infotainment
    • Diagnosztika
    • Visszahívások
    • Emissziókezelés
    • Vezérlés
    • Befecskendezés, feltöltés
    • Motorkerékpár
    • Veterán
    • Editorial
    • Motor, erőatvitel
    • Diagműszerek
    • Műszaki vizsga
    • Egyéb
    • Rendezvény
    • Futómű
    • Jogszabályok
    • Karosszéria
    • Légkondicionálás
    • Szakképzés
  • Előfizetés
    • Autotechnika
    • Haszonjármű
  • Fiók
  • Exkluzív
  • Világítástechnika
  • Kenéstechnika
  • Szervizpraktikák
  • Szűréstechnika
  • Aktuális
  • Féktechnika
  • Gyártósor
  • QUIZ
  • Elektromos hajtás
  • Hidrogén hajtás
  • Speciális járművek
  • Lapszél
  • Szerszám
  • Munkaruha
  • ADAS
  • Önvezetés
  • Haszonjármű
  • Közlekedésbiztonság
  • Alkatrész
  • CAN
  • Portré
  • Abroncs
  • Tüzelőanyag
  • Versenypálya
  • Időszakos szerviz
  • Autóvillamosság
  • Akkumulátorok
  • Hatósági ügyek
  • Infotainment
  • Diagnosztika
  • Visszahívások
  • Emissziókezelés
  • Vezérlés
  • Befecskendezés, feltöltés
  • Motorkerékpár
  • Veterán
  • Editorial
  • Motor, erőatvitel
  • Diagműszerek
  • Műszaki vizsga
  • Egyéb
  • Rendezvény
  • Futómű
  • Jogszabályok
  • Karosszéria
  • Légkondicionálás
  • Szakképzés
Motor, erőatvitel
VW EA288 TDI evo motor
VW EA288 TDI evo motor

A Volkswagen 4 hengerű dízelmotorcsaládjának szakmai bemutatójára a Bécsi Motorszimpóziumon került sor 2018-ban.

A Volkswagen 4 hengerű dízelmotorcsaládjának szakmai bemutatójára a Bécsi Motorszimpóziumon került sor 2018-ban.

Motorépítő iskolák 9. rész – A japán motorfejlesztő iskolák – 1. rész
Motorépítő iskolák 9. rész – A japán motorfejlesztő iskolák – 1. rész
Motorépítő iskolák 8. rész – Az amerikai motorfilozófia – 2. rész
Motorépítő iskolák 8. rész – Az amerikai motorfilozófia – 2. rész
Motorok újragyártása – Fenntarthatóság és a fordított logisztika

Az újragyártás a körforgásos gazdaság részeként jelentősen csökkenti a hulladék mennyiségét és az energiafelhasználást, miközben meghosszabbítja a motorok és alkatrészek élettartamát.

Motorépítő iskolák 7. rész – Az amerikai motorfilozófia – 1. rész

Észak felé tovább a CONUS – konkrétan az USA kontinentális része – felé, az amerikai motortervező gondolkodásmódot vesszük górcső alá.

A pneumatikus egyensúly kora volt

Mi, akik döntően a huszadik század vége tranzisztoros korszakának gyermekei vagyunk, esetleg még láttunk olyan öregeket, akik értettek ezekhez a döntően szívóoldali gumicsöves és szeleprengeteges útvesztőkhöz.

Motorépítő iskolák 6. rész – A brazil vonal

Ugyan mit gyártanak a brazilok? – kérdezi a laikus és olykor a még kevésbé laikus beszélgetőpartner is a téma egyes irányzatairól beszélgetve

Motorépítő iskolák 5 rész – Ursus, Polonez, LIAZ azaz a lengyel motorgyártás
Motorépítő iskolák 5 rész – Ursus, Polonez, LIAZ azaz a lengyel motorgyártás
Motorépítő iskolák 4. rész – A svéd és finn motorgyártás
Motorépítő iskolák 4. rész – A svéd és finn motorgyártás
Motorépítő iskolák 3. rész – A magyar iskola, amely karaktert adott

A belső égésű motorok fejlődése nemcsak technikai újítások sorozata, hanem sokkal inkább különféle gondolkodásmódok találkozása.

Motorépítő iskolák 2. rész – Az orosz motorgyártás

Motorépítő iskolák közötti különbségeket vizsgálva a skála egyik vége az orosz- iskola, mivel sajátos tervezési filozófiáit bizton lehet sajátjának tekinteni, így megérdemli mind a nemzeti, mind pedig az iskola megnevezést.

A belső égésű motor új szerepe?

Az Atkinson és Miller-rendszerű BYD Xiaoyun változatok. A BYD Xiaoyun 1.5 literes motorja kifejezetten a DM-i hibrid platform számára készült, amely a plug-in hibridek új generációját képviseli.

Motorépítő iskolák 1. rész – Tümosan, Otosan, Tübitak – a török motorgyártás

Törökország sokáig a nyugati járműgyártók csendes összeszerelő partnere volt – mára azonban önálló fejlesztői karakter kialakításán dolgozik.

Előkamrás Yaris
Előkamrás Yaris
ZF 8HP – egy modern sebességváltó-klasszikus
ZF 8HP – egy modern sebességváltó-klasszikus
Előrelátó gyártó és az energiamix – Renault HR13 bifuel motor

A HORSE, a Renault Csoport hajtásláncokra specializálódott divíziója, bejelentette, hogy 2025-ben megkezdi az 1,3 literes, négyhengeres, turbófeltöltős, rugalmas tüzelőanyag-felhasználású (HR13) motorjának gyártását a brazíliai curitibai üzemében.

A rétegezett keverékűek – egy szertefoszlott álom

A youngtimer autók, koruk szerint 20–30 évesek, átmenetet képeznek a hétköznapi régi autók és a klasszikus veterán járművek között. 

Uniclutch, univerzális kuplung

A UniClutch egy forradalmi kuplungrendszer, amely a járműhajtáslánc-technológia új szintjét képviseli.

Univerzális csodamotort fejleszt a Toyota

Egy kiváló hatásfokú benzinmotor, amely hibrid modellekbe éppúgy beépíthető, mint sportkocsikba vagy akár versenyautókba, méghozzá akár hosszában, akár keresztben? Ilyen erőforrás ma még nincs, de a Toyota már fejleszti.

  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • ...
  • 24
  • 25
  • »
Hírlevél

Szervizpraktikák
Műhelytapasztalatok – A „csodás” Opel Ecotec

Motorhibákkal foglalkozó új sorozatunkban  első tagja az Opel Ecotec. Lehet, hogy ma már „csak” a család második autója, mégis rengeteg fut belőle – és pont ezért érdemes foglalkozni vele.

Motorkerékpár
Motorépítő iskolák 11. rész – Kultikus japán motorkerékpár motorok

A japán fejlesztések különösen sokat tettek azért, hogy a belső égésű motorok hatásfoka, megbízhatósága és szerkezeti tökéletessége ipari normává váljon.

Vezérlés
VEZÉRMŰSZÍJAK – Fekete vagy fehér kérdése

A szerelők gyakran kérdezik, hogy egyes vezérműszíjak miért fekete, míg mások miért fehérek. Tudni szeretnék, hogy a két szín között vannak-e különbségek a teljesítmény minőségében.

Kapcsolat
  • Általános információ:
    info@autotechnika.hu
  • Weboldallal kapcsolatos észrevételek:
    itsupport@xmeditor.hu
  • Előfizetés:
    +36 30 453 7796
Követés Előfizetés
  • Fizessen elő az Autotechnika szakfolyóiratra exkluzív tartalmakért!
  • Kövessen minket a közösségi médián!
© COPYRIGHT 2021. X-MEDITOR KFT. MINDEN JOG FENNTARTVA.
  • IMPRESSZUM
  • ELŐFIZETÉS ÁSZF
  • ADATKEZELÉSI SZABÁLYZAT
  • MÉDIAAJÁNLAT
Kreatív grafikai tervezés, kommunikáció, rendezvényszervezés - X-Meditor