• Magazin
  • Archívum
  • Rovatok
    • Exkluzív
    • Világítástechnika
    • Kenéstechnika
    • Szervizpraktikák
    • Szűréstechnika
    • Aktuális
    • Féktechnika
    • Gyártósor
    • QUIZ
    • Elektromos hajtás
    • Hidrogén hajtás
    • Speciális járművek
    • Lapszél
    • Szerszám
    • Munkaruha
    • ADAS
    • Önvezetés
    • Haszonjármű
    • Közlekedésbiztonság
    • Alkatrész
    • CAN
    • Portré
    • Abroncs
    • Tüzelőanyag
    • Versenypálya
    • Időszakos szerviz
    • Autóvillamosság
    • Akkumulátorok
    • Hatósági ügyek
    • Infotainment
    • Veterán
    • Editorial
    • Motor, erőatvitel
    • Diagnosztika
    • Műszaki vizsga
    • Egyéb
    • Rendezvény
    • EZ + AZ
    • Friss hír
    • Futómű
    • Jogszabályok
    • Karosszéria
    • Légkondicionálás
    • Szakképzés
  • Előfizetés
    • Autotechnika
    • Haszonjármű
  • Fiók
  • Exkluzív
  • Világítástechnika
  • Kenéstechnika
  • Szervizpraktikák
  • Szűréstechnika
  • Aktuális
  • Féktechnika
  • Gyártósor
  • QUIZ
  • Elektromos hajtás
  • Hidrogén hajtás
  • Speciális járművek
  • Lapszél
  • Szerszám
  • Munkaruha
  • ADAS
  • Önvezetés
  • Haszonjármű
  • Közlekedésbiztonság
  • Alkatrész
  • CAN
  • Portré
  • Abroncs
  • Tüzelőanyag
  • Versenypálya
  • Időszakos szerviz
  • Autóvillamosság
  • Akkumulátorok
  • Hatósági ügyek
  • Infotainment
  • Veterán
  • Editorial
  • Motor, erőatvitel
  • Diagnosztika
  • Műszaki vizsga
  • Egyéb
  • Rendezvény
  • EZ + AZ
  • Friss hír
  • Futómű
  • Jogszabályok
  • Karosszéria
  • Légkondicionálás
  • Szakképzés
Motor, erőatvitel
Motorépítő iskolák 3 rész – Ursus, Polonez, LIAZ azaz a lengyel motorgyártás
Motorépítő iskolák 3 rész – Ursus, Polonez, LIAZ azaz a lengyel motorgyártás

Maradunk még az egykori Keleti tömbnél, annak is az egyik legrobosztusabb tagjánál Lengyelországnál. Ipari méretéből adódóan joggal várhatnánk az önálló lengyel-iskola létét; Lengyelország esetében is a magyarhoz hasonlóan licences a kép.

Maradunk még az egykori Keleti tömbnél, annak is az egyik legrobosztusabb tagjánál Lengyelországnál. Ipari méretéből adódóan joggal várhatnánk az önálló lengyel-iskola létét; Lengyelország esetében is a magyarhoz hasonlóan licences a kép.

Gumi-fém alkatrészek a Gates katalógusában
Gumi-fém alkatrészek a Gates katalógusában
Motorépítő iskolák 4. rész – A svéd és finn motorgyártás
Motorépítő iskolák 4. rész – A svéd és finn motorgyártás
Motorépítő iskolák 3. rész – A magyar iskola, amely karaktert adott

A belső égésű motorok fejlődése nemcsak technikai újítások sorozata, hanem sokkal inkább különféle gondolkodásmódok találkozása.

Motorépítő iskolák 2. rész – Az orosz motorgyártás

Motorépítő iskolák közötti különbségeket vizsgálva a skála egyik vége az orosz- iskola, mivel sajátos tervezési filozófiáit bizton lehet sajátjának tekinteni, így megérdemli mind a nemzeti, mind pedig az iskola megnevezést.

Új, olajban futó vezérműszíj paletta készletek a kínálat megerősítéséhez

 A Gates olajban futó szíjak készletek új sorozata 2024 elejétől érhető el. A vezérműszíj és a görgők mellett minden doboz további alkatrészeket, például csavarokat, tömítéseket és alátéteket is tartalmaz. 

A belső égésű motor új szerepe?

Az Atkinson és Miller-rendszerű BYD Xiaoyun változatok. A BYD Xiaoyun 1.5 literes motorja kifejezetten a DM-i hibrid platform számára készült, amely a plug-in hibridek új generációját képviseli.

Motorépítő iskolák 1. rész – Tümosan, Otosan, Tübitak – a török motorgyártás
Motorépítő iskolák 1. rész – Tümosan, Otosan, Tübitak – a török motorgyártás
Előkamrás Yaris
Előkamrás Yaris
GATES turbócsövek: lépést tartva a turbófeltöltő fejlődésével

 A turbófeltöltők szinte nélkülözhetetlen eszközzé váltak a motorok károsanyag-kibocsátásának csökkentéséért folytatott versenyben és megfelelnek az egyre szigorúbb szennyezési előírásoknak. 

ZF 8HP – egy modern sebességváltó-klasszikus

Szinte mindenki, aki járműtechnikával foglalkozik, találkozott már a ZF 8HP nyolcfokozatú automata sebességváltójával.

Előrelátó gyártó és az energiamix – Renault HR13 bifuel motor

A HORSE, a Renault Csoport hajtásláncokra specializálódott divíziója, bejelentette, hogy 2025-ben megkezdi az 1,3 literes, négyhengeres, turbófeltöltős, rugalmas tüzelőanyag-felhasználású (HR13) motorjának gyártását a brazíliai curitibai üzemében.

A rétegezett keverékűek – egy szertefoszlott álom

A youngtimer autók, koruk szerint 20–30 évesek, átmenetet képeznek a hétköznapi régi autók és a klasszikus veterán járművek között. 

Uniclutch, univerzális kuplung
Uniclutch, univerzális kuplung
 Univerzális csodamotort fejleszt a Toyota
Univerzális csodamotort fejleszt a Toyota
Bolygóműves CVT váltó? Ratio Zero Olaszországból

Az új váltómegoldás jelenlegi prototípusa alacsony nyomatékigényű alkalmazásokhoz, például elektromos kerékpárokhoz készült.

Visszacsatolt égésszabályozás – 20 éve írtuk

Az Autótechnika 20 évvel ezelőtt megjelnt cikkeiből szemzgetünk.

V8 és három axiálfluxus motor házassága

A Lamborghini Temerario hibrid aggregátjáról van szó, amely a patinás olasz sportautógyártó legújabb hipercarját hajtja.

Moduláris váltócsalád a Ricardotól

A Ricardo Element moduláris sebességváltó a jövő dekarbonizált hajtásláncai számára optimalizált nyomatéktovábbítási megoldást nyújt, elsősorban elektromos és hibrid járművekhez.

  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • ...
  • 37
  • 38
  • »
Hírlevél

Gyártósor
Továbbfejlesztette radikális hidrogén-versenyautóját a Toyota

Az idei Le Mans-i 24 órás verseny egyik nagy szenzációja a GR LH2 Racing Concept: a futamon induló GR010 Hybrid közvetlen rokona, amelynek hibrid hajtásláncában nem benzin, hanem hidrogén táplálja a belső égésű motort.

Diagnosztika
Akusztikai minőségellenőrzés a járműgyártásban

Caroline rendszer modulációs és harmadoktávos elemzésekre

Diagnosztika
Adatbázis független teszter a Govonitól

A Govoni Multifunktionstester Spectrum egy kifejezetten autóipari szervizek számára fejlesztett komplex diagnosztikai és tesztelő készülék, amely egyesíti több, eddig külön-külön használt eszköz funkcióját

Kapcsolat
  • Általános információ:
    info@autotechnika.hu
  • Weboldallal kapcsolatos észrevételek:
    itsupport@xmeditor.hu
  • Előfizetés:
    +36 30 453 7796
Követés Előfizetés
  • Fizessen elő az Autotechnika szakfolyóiratra exkluzív tartalmakért!
  • Kövessen minket a közösségi médián!
© COPYRIGHT 2021. X-MEDITOR KFT. MINDEN JOG FENNTARTVA.
  • IMPRESSZUM
  • ELŐFIZETÉS ÁSZF
  • ADATKEZELÉSI SZABÁLYZAT
  • MÉDIAAJÁNLAT
Kreatív grafikai tervezés, kommunikáció, rendezvényszervezés - X-Meditor