A főszerkesztő ajánlásával megjelent júliusi számunk

Egy kis szerkesztőség talán könnyebben átvészeli, mint a nagyok, ha a szerkesztőség új helyre költözik, de nekünk sem volt könnyű. Természetesen Győrben maradtunk, de hurcolkodtunk, ki ne tudná mivel jár egy költözködés. És a járulékok, amit az IT áttelepítése jelent…

Végül is minden a helyén van, lapkészítésünk is csak néhány napot csúszott.

Mondhatjuk, mondjuk is, hogy minden a megszokott kerékvágásban van, így bízunk benne, sokak figyelmét megragadó tartalommal jelentkezünk. Tanulóképzéshez fűzött gondolatokkal kezdünk és jósdák jövendöléseivel fejezzük be. Izgalmas, hogy mi jött be abból, amit 20 évvel ezelőtt 2025-re jósoltak az Autótechnikában.

A benzinesek részecskeszűrője, mert egyre több GPF emissziótechnikájú autó jelenik meg (kora miatt) műszaki vizsgán, aktuális téma, igyekeztünk a tudnivalókat összefoglalni.

Érdemes ismereteket szerezni arról, hogy az NCAP minősítés miből áll. Ma már jóval több, mint ütközésvizsgálat, itt is nagy szerepet kapnak a vezető-, illetve vezetés-támogató asszisztensek.

Ehhez kapcsolható a parkolássegítő rendszer: az alaprendszer szerelői gyakorlati ismereteiről és a korszerű rendszerekről egyaránt szó esik.

Ismét gyakorlat: a ZF automata váltók ATF cseréjét járjuk körül a műveleti lépések folyamatábrájával és még több kapcsolódó ZF témával.

Az injektor.hu – a Besze-műhely – hibafeltárási munkája, a szakma legizgalmasabb esetleírásai közé tartoznak (szerintem a legszenzációsabbak), most kettőt is közlünk tőlük.

Ismét gyakorlat: az SKF féltengely gumiharang szerelésének fogásai, annak is egy változata, főleg a szakma fiataljainak figyelmére tart számot.

Az „Értsünk szót!” kis szünet után jelentkezik, fogalommagyarázatai főleg az autóelektronika, kommunikáció, szoftver specialistáknak szól. Figyelem, joggal mondják, hogy napjaink autói nem mások, mint szoftverek négy keréken… (Ebből mi a gondokat látjuk…)

Traktorok (járműkategória T1-T5) sem maradhatnak ki témáink köréből, a korszerű traktorok technikája az egyik legfejlettebb járműtechnika. (Egy gazda felkért egy fiatalembert, hogy a rétet kaszálja le; megállapodtak, de amikor a fiatalember megtudta, hogy a traktorfülke nem légkondicionált és wifi sincs benne, nem vállalta.)

Zárásként utalok a „Pannon-elv” című, majd 60 éves újságcikkre, mely a hazai motorfejlesztés egy majdnem elfelejtett, általam nagy jelentőségűnek tartott mozzanatára hívja fel a figyelmet. A feltalálók korukban a dízelmotorfejlesztés helyes útját jelölték meg és értek el jelentős eredményeket is. A hazai pálya azonban a kibontakozásra nem adott lehetőséget.

Váljék hasznára!