Opel Meriva 1,3 CDTI
Amíg a benzines motoroknál a kompressziómérés, veszteségmérés – ha könnyű hozzáférni a gyertyához – egy laza rutinfeladat, ez korántsem mindig mondható el napjaink dízelmotorjai esetében. Akár kompresszió-végnyomást, akár veszteséget szeretnénk mérni, megkerülhetetlen, hogy az égéstér felé utat találjunk a műszereinknek. Dízelmotor esetén erre ugyan két lehetőségünk is van, de a bőség látszólagos zavara mégsem tud boldoggá tenni minket. Mindkét úttal lehetnek problémák.
Az izzógyertyák eltávolítása hozhat kellemetlen pillanatokat, gyakran kiszerelés közben beleszakad. Rossz hír, amit – bármennyire is vétlenek vagyunk – nem hálás feladat közölni a megrendelővel. Speciális, légkulcsos eszközzel a beszakadás valószínűsége csökkenthető, teljes biztonságot azért ez sem ad. A befecskendező porlasztók kiszerelése hasonló problémákat okoz, vannak ilyen szempontból hírhedt motorok, nem is minden műhely vállalja a kiszerelésüket. Szerencsére vannak olyan módszerek, melyek igénybevételével megspórolhatjuk a kockázatos megbontási műveleteket. Cikkünk egyetlen célja egy ilyen mérési módszer bemutatása.