• Magazin
  • Archívum
  • Rovatok
    • Exkluzív
    • Világítástechnika
    • Kenéstechnika
    • Szervizpraktikák
    • Szűréstechnika
    • Aktuális
    • Féktechnika
    • Gyártósor
    • QUIZ
    • Elektromos hajtás
    • Hidrogén hajtás
    • Speciális járművek
    • Lapszél
    • Szerszám
    • Munkaruha
    • ADAS
    • Önvezetés
    • Haszonjármű
    • Közlekedésbiztonság
    • Alkatrész
    • CAN
    • Portré
    • Abroncs
    • Tüzelőanyag
    • Versenypálya
    • Időszakos szerviz
    • Autóvillamosság
    • Akkumulátorok
    • Hatósági ügyek
    • Infotainment
    • Diagnosztika
    • Visszahívások
    • Emissziókezelés
    • Vezérlés
    • Befecskendezés, feltöltés
    • Motorkerékpár
    • Veterán
    • Editorial
    • Motor, erőatvitel
    • Diagműszerek
    • Műszaki vizsga
    • Egyéb
    • Rendezvény
    • Futómű
    • Jogszabályok
    • Karosszéria
    • Légkondicionálás
    • Szakképzés
  • Előfizetés
    • Autotechnika
    • Haszonjármű
  • Fiók
  • Exkluzív
  • Világítástechnika
  • Kenéstechnika
  • Szervizpraktikák
  • Szűréstechnika
  • Aktuális
  • Féktechnika
  • Gyártósor
  • QUIZ
  • Elektromos hajtás
  • Hidrogén hajtás
  • Speciális járművek
  • Lapszél
  • Szerszám
  • Munkaruha
  • ADAS
  • Önvezetés
  • Haszonjármű
  • Közlekedésbiztonság
  • Alkatrész
  • CAN
  • Portré
  • Abroncs
  • Tüzelőanyag
  • Versenypálya
  • Időszakos szerviz
  • Autóvillamosság
  • Akkumulátorok
  • Hatósági ügyek
  • Infotainment
  • Diagnosztika
  • Visszahívások
  • Emissziókezelés
  • Vezérlés
  • Befecskendezés, feltöltés
  • Motorkerékpár
  • Veterán
  • Editorial
  • Motor, erőatvitel
  • Diagműszerek
  • Műszaki vizsga
  • Egyéb
  • Rendezvény
  • Futómű
  • Jogszabályok
  • Karosszéria
  • Légkondicionálás
  • Szakképzés
Műszaki vizsga
Ne legyenek a múlt tanulságai a jövő kockázatai – 7. rész
Ne legyenek a múlt tanulságai a jövő kockázatai – 7. rész

Napról napra, hétről hétre érik az embert olyan „impulzusok”, melyek az érdekesség kategórián túl bizony továbbra is kemény tanulságtartalommal rendelkeznek.

Napról napra, hétről hétre érik az embert olyan „impulzusok”, melyek az érdekesség kategórián túl bizony továbbra is kemény tanulságtartalommal rendelkeznek.

A jövő vizsgasorának kihívásai
A jövő vizsgasorának kihívásai
Ne legyenek a múlt tanulságai a jövő kockázatai – 6. rész
Ne legyenek a múlt tanulságai a jövő kockázatai – 6. rész
Honosítási „mankó”

Honosítási „lázban égnek a vizsgálóállomások”, főleg azok, akik már meg is kapták a hatósági vizsgálóállomásuk módosított engedélyét, vagy a közeljövőben várható, hogy a jogszabályi 15 napos határidő keretein belül megkapják.

Dízelmotorok emissziótechnikai rendszereinek vizsgálata – 3. rész

A 2014/45/EU rendelet módosítása. Nincs tovább (várhatóan) kipufogócsővégi emissziómérés nélküli környezetvédelmi vizsgálat, mint az a mai vizsgaelőírás szerint az engedélyezett.

Nagyvasakkal kapcsolatos tanulságos történetek margójára – 2. rész

Ha megnézzük a KSH adatait, akkor látható, hogy 2024-ben Magyarországon 4.263.067 db jármű volt forgalomba. Ebből az autóbuszok száma 17.251 db, a tehergépkocsiké 589.041 db, míg a vontatóké 96.523 db.

A műszakivizsga-technológia tervezett új elemei

A 2014/45/EU irányelv módosító javaslat I. számú melléklete „A vizsgálatok tartalmára és módszereire, a járművek hiányosságának értékelésére vonatkozó táblázat”-ot érinti. 

A műszaki vizsga jövője a 2014/45/EU irányelv tervezett módosítása tükrében
A műszaki vizsga jövője a 2014/45/EU irányelv tervezett módosítása tükrében
Dízelmotorok emisszió- technikai rendszereinek vizsgálata műszaki vizsgán
Dízelmotorok emisszió- technikai rendszereinek vizsgálata műszaki vizsgán
A dízelek műszaki vizsga és közúti ellenőrzése megszigorodik

Az emissziómérés új módszerei

Ne legyenek a múlt tanulságai a jövő kockázatai – 5. rész

Sokszor nehezen érthető meg, hogy még rutinos szakmabeliek is követnek el olyan „szarvashibákat”, melyek helyes kivitelezései immár evidenciaszámba mennek már a középfokú iskolai képzésben is. 

A műszakivizsga-technológia tervezett új elemei – 1. rész

A gépjárművek és pótkocsijaik időszakos műszaki vizsgálatáról, az unió területén közlekedő haszonjárművek közlekedésre való alkalmasságának közúti műszaki ellenőrzéséről és a járművek nyilvántartásba vételéhez kapcsolódó okmányokról szóló módósítók.

Ne legyenek a múlt tanulságai a jövő kockázatai – 4. rész

Az időben haladunk előre, gyűlnek a tapasztalatok, és azt hisszük, hogy ha csak egy időre is, de kifogyunk a negatív tanulságokból.

A közúti járművek műszaki vizsgáztatása EU-csomagjának felülvizsgálata
A közúti járművek műszaki vizsgáztatása EU-csomagjának felülvizsgálata
Aszinkronitás a jogalkalmazás elvárásában
Aszinkronitás a jogalkalmazás elvárásában
Ne legyenek a múlt tanulságai a jövő kockázatai – 3. rész

Lassan a szakmában az idősebb nemzedék egységesen sóhajt fel időről időre: „Na, talán most! Most végre a szakmai-ság előtérbe kerül, kibújik a „jog köntöse alól”! 

Nagyvasakkal kapcsolatos tanulságos történetek margójára – 1. rész

Egyre több olyan kockázattal szembesülhetünk a 3500 kg össztömeg feletti jármű kategóriákban – kiemelten kezelve: N2, N3, O3, O4 – ahol a probléma gyökere a tengelyterhelésekkel, az ezekre „épített” fékmérésekkel kapcsolatos.

A közúti járművek műszaki megvizsgálásának díjai

A 46/2024. (XII. 30.) ÉKM rendelet alapján. A díjak alkalmazásának feltétele a vizsgálóállomás hatósági engedélyében kapott jogosultság az egyes eljárásokra.

Ne legyenek a múlt tanulságai a jövő kockázatai – 2. rész

Sajnos, ahogy látni fogjuk, aki műszaki vizsgabiztosnak „áll”, annak meg kell tanulnia az ügyfélorientáltságot egyfajta kockázatalapú gondolkodásmóddal ötvözni. 

  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • »
Hírlevél

Befecskendezés, feltöltés
GATES turbócsövek: lépést tartva a turbófeltöltő fejlődésével

 A turbófeltöltők szinte nélkülözhetetlen eszközzé váltak a motorok károsanyag-kibocsátásának csökkentéséért folytatott versenyben és megfelelnek az egyre szigorúbb szennyezési előírásoknak. 

Önvezetés
Vezetni tanul a mesterséges intelligencia

A közlekedési szituációkat felismerő mesterséges intelligenciával teszi még biztonságosabbá és kényelmesebbé a Bosch és a CARIAD az automatizált vezetést.

Szervizpraktikák
Műhelytapasztalatok (Ford) Ecoboost

Motorhibákkal foglalkozó új sorozatunk második részében a Ford EcoBoost motorcsalád kerül nagyító alá – az a technika, amely a modern downsizing korszak egyik leglátványosabb, ugyanakkor legtanulságosabb példája lett.

Kapcsolat
  • Általános információ:
    info@autotechnika.hu
  • Weboldallal kapcsolatos észrevételek:
    itsupport@xmeditor.hu
  • Előfizetés:
    +36 30 453 7796
Követés Előfizetés
  • Fizessen elő az Autotechnika szakfolyóiratra exkluzív tartalmakért!
  • Kövessen minket a közösségi médián!
© COPYRIGHT 2021. X-MEDITOR KFT. MINDEN JOG FENNTARTVA.
  • IMPRESSZUM
  • ELŐFIZETÉS ÁSZF
  • ADATKEZELÉSI SZABÁLYZAT
  • MÉDIAAJÁNLAT
Kreatív grafikai tervezés, kommunikáció, rendezvényszervezés - X-Meditor