• Magazin
  • Archívum
  • Rovatok
    • Exkluzív
    • Világítástechnika
    • Kenéstechnika
    • Szervizpraktikák
    • Szűréstechnika
    • Aktuális
    • Féktechnika
    • Gyártósor
    • QUIZ
    • Elektromos hajtás
    • Hidrogén hajtás
    • Speciális járművek
    • Lapszél
    • Szerszám
    • Munkaruha
    • ADAS
    • Önvezetés
    • Haszonjármű
    • Közlekedésbiztonság
    • Alkatrész
    • CAN
    • Portré
    • Abroncs
    • Tüzelőanyag
    • Versenypálya
    • Időszakos szerviz
    • Autóvillamosság
    • Akkumulátorok
    • Hatósági ügyek
    • Infotainment
    • Veterán
    • Editorial
    • Motor, erőatvitel
    • Diagnosztika
    • Műszaki vizsga
    • Egyéb
    • Rendezvény
    • EZ + AZ
    • Friss hír
    • Futómű
    • Jogszabályok
    • Karosszéria
    • Légkondicionálás
    • Szakképzés
  • Előfizetés
    • Autotechnika
    • Haszonjármű
  • Fiók
  • Exkluzív
  • Világítástechnika
  • Kenéstechnika
  • Szervizpraktikák
  • Szűréstechnika
  • Aktuális
  • Féktechnika
  • Gyártósor
  • QUIZ
  • Elektromos hajtás
  • Hidrogén hajtás
  • Speciális járművek
  • Lapszél
  • Szerszám
  • Munkaruha
  • ADAS
  • Önvezetés
  • Haszonjármű
  • Közlekedésbiztonság
  • Alkatrész
  • CAN
  • Portré
  • Abroncs
  • Tüzelőanyag
  • Versenypálya
  • Időszakos szerviz
  • Autóvillamosság
  • Akkumulátorok
  • Hatósági ügyek
  • Infotainment
  • Veterán
  • Editorial
  • Motor, erőatvitel
  • Diagnosztika
  • Műszaki vizsga
  • Egyéb
  • Rendezvény
  • EZ + AZ
  • Friss hír
  • Futómű
  • Jogszabályok
  • Karosszéria
  • Légkondicionálás
  • Szakképzés
Elektromos hajtás
Villanymotorok – 1. rész
Villanymotorok – 1. rész

Amint a villamos motorral hajtott autók száma növekszik, feltehetően mindazon Olvasók száma is, akik valamelyest érdeklődnek a járművekbe épített villamos motorok adottságai, lehetőségei, működési érdekességei iránt.

Amint a villamos motorral hajtott autók száma növekszik, feltehetően mindazon Olvasók száma is, akik valamelyest érdeklődnek a járművekbe épített villamos motorok adottságai, lehetőségei, működési érdekességei iránt.

ZF hibridhajtáslánc-megoldások – Villamosítás minden útra
ZF hibridhajtáslánc-megoldások – Villamosítás minden útra
Óriási világcsúccsal védte meg címét a SZEnergy
Óriási világcsúccsal védte meg címét a SZEnergy
Új generációs hibridek, okos asszisztensek

A „Next-Gen Hybrid System Tech Day” rendezvényen (2025. április 10-én) -bemutatott új rendszer kiemelkedően fejlett hibrid technológiát mutatott be. 

A villanyautó és az otthoni energetika

V2H lehetőségeink – Egy sokat ígérő kapcsolat

Off-Road hibrid Upfit-OMI koprodukcióban

Napjainkban az elektromos és hibrid hajtásláncok nem csupán a személygépkocsik világában jelentenek előrelépést, hanem egyre szélesebb körben kínálnak valós, alkalmazható megoldásokat.

Az első alumínium motor

A Ricardo által kifejlesztett „AluMotor” egy új generációs, ritkaföldfém-mentes szinkron reluktancia motor, melyet kifejezetten nagy hatásfokú villamos hajtásláncokhoz terveztek.

Elektromos hűtőszivattyú a Boschtól
Elektromos hűtőszivattyú a Boschtól
Mi jöhet a Gallium-nitrid után? – Csodafélvezetők új generációi
Mi jöhet a Gallium-nitrid után? – Csodafélvezetők új generációi
Villanyos bukfenc

Olvasónk írja.

A villanyautókon mit keres egy kipufogócső?

Ha hibrid, akkor kell a belső égésű motorja miatt. Ha tisztán villanyautó, akkor is lehet, mert állófűtése működhet fosszilis energiával.

Elektrifikáció egyenlő hálózatfejlesztés? Vagy mégsem?

A nemzetközi médiumok egyik kiemelt témája az energiajövő, azon belül is az elektrifikáció. Tudjuk, hogy az elektrifikáció egyik előfeltétele a töltőpontok, hálózatok fejlesztése.

Miért az utólagos a nyerő?

Környezetbarátnak lenni jelenleg drága, ezért sok flottaüzemeltető utólagos felszerelési megoldásokat keres, hogy felkészüljön a 2030-as Net Zero célkitűzésre.

Renault Rafale Hibrid az új HR12 motorral
Renault Rafale Hibrid az új HR12 motorral
Villanyautó pro és kontra
Villanyautó pro és kontra
Mágnesmentes elektromotor?

Az elektromos járművek fejlesztése során egyre nagyobb hangsúlyt kap a teljesítmény növelése, a hatékonyság fokozása és a fenntarthatósági szempontok érvényesítése.

Amikor a kisakku mélypontra kerül – BEV-ek és PHEV-ek bikázása

Cikkünk arról szól, hogy mi a feladata a „kis akkunak”; mi történik akkor, ha lemerül, és miért merül le; hogyan kelthetjük életre, vagy mikor cseréljük.

SuperBear kerékagymotoros hajtáslánc haszongépjárművek számára

A SuperBear elektromos hajtáslánc fejlesztését az amerikai Neapco és a szlovén Elaphe Propulsion Technologies közösen végzi.

Bikaventilátor elektromos nagyteljesítményű alkalmazásokhoz BorgWarner e-Fan

A kamionok, tehergépjárművek népes családjának hagyományos ventilátorai 12/24 Voltos rendszereken alapultak, egyből érezhetjük, hogy miről is szól az 550-850 V üzemifeszültség-tartomány.

  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • ...
  • 15
  • 16
  • »
Hírlevél

Motor, erőatvitel
A pneumatikus egyensúly kora volt

Mi, akik döntően a huszadik század vége tranzisztoros korszakának gyermekei vagyunk, esetleg még láttunk olyan öregeket, akik értettek ezekhez a döntően szívóoldali gumicsöves és szeleprengeteges útvesztőkhöz.

Editorial
Megjelent az júniusi lapszám

Az Autótechnika folyóirat 2025. évi 6. számát ajánlom szíves figyelmükbe.

Editorial
Kihívásokkal teli idők az autóiparban

A nagy távol-keleti autószalonokra, elsősorban a kínaiakra, az európai újságírók, hazánk fiai is igyekeznek eljutni. Van ebben egy adag csodavárás is, hiszen ez vonzza a legtöbb olvasót, blikkfangos címmel az online oldalakon.

Kapcsolat
  • Általános információ:
    info@autotechnika.hu
  • Weboldallal kapcsolatos észrevételek:
    itsupport@xmeditor.hu
  • Előfizetés:
    +36 30 453 7796
Követés Előfizetés
  • Fizessen elő az Autotechnika szakfolyóiratra exkluzív tartalmakért!
  • Kövessen minket a közösségi médián!
© COPYRIGHT 2021. X-MEDITOR KFT. MINDEN JOG FENNTARTVA.
  • IMPRESSZUM
  • ELŐFIZETÉS ÁSZF
  • ADATKEZELÉSI SZABÁLYZAT
  • MÉDIAAJÁNLAT
Kreatív grafikai tervezés, kommunikáció, rendezvényszervezés - X-Meditor