Gyorshajtásról, mint köztudomású, akkor beszélünk, ha a szabályok által előírt sebességet a gépkocsivezető nem tartja be, azt túllépi.
Személyautókban már megszokott és jól bevált vezetőtámogató rendszereket optimalizált motorkerékpárokra a Bosch. Ilyen például az araszolást segítő rendszer vagy a vészfékasszisztens.
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek.
Telekommunikációs partnerével együtt olyan, összetett rendszer kiépítésén dolgozik a Toyota, amely adatalapon képes megelőzni a forgalmi baleseteket.
Minden motorkerékpár, amely arra csábít, hogy lendületes tempóban és magabiztosan menjen a legkanyargósabb utakon a városon kívül, azt bizony a hétköznapi cirkálógépekkel ellentétben a túramotorok jellemzőivel ruházzák fel a konstruktőrök.
Az eCall, a baleseti automatikus segélyhívó (e-segélyhívó, angolul Emergency Call, rövidítve eCall) rendszer az egyik, ha nem a legösszetettebb, szinte teljesen elektronikus egysége az autónak.
Az Ön járműve baleseti adattárolóval van felszerelve.
Az ETSC elkészítette a 2024 második felében az Európai Unió Magyar Elnöksége által irányítandó kulcsfontosságú uniós közlekedésbiztonsági szakpolitikai dossziékra vonatkozó ajánlásait.
A vidéki utak a legveszélyesebbek a nagy sebesség, a nagy forgalom, a különböző úthasználók keveredése, a multifunkcionalitás, az alacsonyabb infrastruktúra-biztonság miatt.
Nyaralásra – kempingezésre - pakolva hamar kifogyunk a helyből, értelemszerűen előkerül a tetőbox.
A téma nem is oly messzi, hiszen júliusi számunkban jelentettük meg az Euro NCAP 2024-es új biztonsági irányelveit.
Jóval több, mint ütközésértékelés.
A közúti közlekedési balesetek kialakulása szempontjából számtalan olyan apróság jelentőséggel bír.
Tudjuk, mert tanultuk: energiatárolás csak DC – azaz egyen feszültség – formájában lehetséges.
Ha valaki ránéz egy autóra, egy kamionra vagy egyéb nehéztechnikai eszközre, az első gondolatai bizonyosan a motor ereje, a futómű strapabírósága, illetve a jármű formájának összhatása lesznek.
A modern gépjárművek egyre fejlettebb kipufogógáz-kezelő rendszereket alkalmaznak, amelyek érzékelőkkel figyelik a motor emisszióját és teljesítményét.