• Magazin
  • Archívum
  • Rovatok
    • Exkluzív
    • Világítástechnika
    • Kenéstechnika
    • Szervizpraktikák
    • Szűréstechnika
    • Aktuális
    • Féktechnika
    • Gyártósor
    • QUIZ
    • Elektromos hajtás
    • Hidrogén hajtás
    • Speciális járművek
    • Lapszél
    • Szerszám
    • Munkaruha
    • ADAS
    • Önvezetés
    • Haszonjármű
    • Közlekedésbiztonság
    • Alkatrész
    • CAN
    • Portré
    • Abroncs
    • Tüzelőanyag
    • Versenypálya
    • Időszakos szerviz
    • Autóvillamosság
    • Akkumulátorok
    • Hatósági ügyek
    • Infotainment
    • Veterán
    • Editorial
    • Motor, erőatvitel
    • Diagnosztika
    • Műszaki vizsga
    • Egyéb
    • Rendezvény
    • EZ + AZ
    • Friss hír
    • Futómű
    • Jogszabályok
    • Karosszéria
    • Légkondicionálás
    • Szakképzés
  • Előfizetés
    • Autotechnika
    • Haszonjármű
  • Fiók
  • Exkluzív
  • Világítástechnika
  • Kenéstechnika
  • Szervizpraktikák
  • Szűréstechnika
  • Aktuális
  • Féktechnika
  • Gyártósor
  • QUIZ
  • Elektromos hajtás
  • Hidrogén hajtás
  • Speciális járművek
  • Lapszél
  • Szerszám
  • Munkaruha
  • ADAS
  • Önvezetés
  • Haszonjármű
  • Közlekedésbiztonság
  • Alkatrész
  • CAN
  • Portré
  • Abroncs
  • Tüzelőanyag
  • Versenypálya
  • Időszakos szerviz
  • Autóvillamosság
  • Akkumulátorok
  • Hatósági ügyek
  • Infotainment
  • Veterán
  • Editorial
  • Motor, erőatvitel
  • Diagnosztika
  • Műszaki vizsga
  • Egyéb
  • Rendezvény
  • EZ + AZ
  • Friss hír
  • Futómű
  • Jogszabályok
  • Karosszéria
  • Légkondicionálás
  • Szakképzés
Elektromos hajtás
A villanyautó és az otthoni energetika
A villanyautó és az otthoni energetika

V2H lehetőségeink – Egy sokat ígérő kapcsolat

V2H lehetőségeink – Egy sokat ígérő kapcsolat

Off-Road hibrid Upfit-OMI koprodukcióban
Off-Road hibrid Upfit-OMI koprodukcióban
Az első alumínium motor
Az első alumínium motor
Elektromos hűtőszivattyú a Boschtól

Az elektromos vízpumpák a modern járműgépészet egyik kulcsfontosságú technológiai fejlesztését jelentik, különösen az elektromos és hibrid hajtásláncok elterjedésével.

Mi jöhet a Gallium-nitrid után? – Csodafélvezetők új generációi

Szilícium-karbid, gallium-nitrid napjaink sztárjai a félvezetők, illetve a nagyfeszültségű teljesítmény áramkörök ligájában – mint mindent sztár előbb-utóbb ők is „hétköznapivá” válnak.

Villanyos bukfenc

Olvasónk írja.

A villanyautókon mit keres egy kipufogócső?

Ha hibrid, akkor kell a belső égésű motorja miatt. Ha tisztán villanyautó, akkor is lehet, mert állófűtése működhet fosszilis energiával.

Elektrifikáció egyenlő hálózatfejlesztés? Vagy mégsem?
Elektrifikáció egyenlő hálózatfejlesztés? Vagy mégsem?
Miért az utólagos a nyerő?
Miért az utólagos a nyerő?
Renault Rafale Hibrid az új HR12 motorral

A HORSE Powertrain Solutions által fejlesztett HR12-es motor különleges helyet foglal el a modern hajtástechnológiák között, mivel számos innovációt egyesít, és kimondottan plug-in hibrid elektromos járművek (PHEV) igényeire szabott.

Villanyautó pro és kontra

Az elképzelt autóvásárlónk legyen a társadalmi középosztály felsőbb rétegéből való, jól szituált annyiban, hogy 15 milliónál többet, de a 20 milliót már el nem érően spendírozna egy új autóra.

Mágnesmentes elektromotor?

Az elektromos járművek fejlesztése során egyre nagyobb hangsúlyt kap a teljesítmény növelése, a hatékonyság fokozása és a fenntarthatósági szempontok érvényesítése.

Amikor a kisakku mélypontra kerül – BEV-ek és PHEV-ek bikázása

Cikkünk arról szól, hogy mi a feladata a „kis akkunak”; mi történik akkor, ha lemerül, és miért merül le; hogyan kelthetjük életre, vagy mikor cseréljük.

SuperBear kerékagymotoros hajtáslánc haszongépjárművek számára
SuperBear kerékagymotoros hajtáslánc haszongépjárművek számára
Bikaventilátor elektromos nagyteljesítményű alkalmazásokhoz BorgWarner e-Fan
Bikaventilátor elektromos nagyteljesítményű alkalmazásokhoz BorgWarner e-Fan
A kétütemű visszatér(het)! – Obrist kétütemű motor hibrid hajtásláncokhoz

A modern hibrid járművek számára kompakt és hatékony energiatermelő egységek fejlesztése elsődleges cél, hiszen képesek ötvözni a belső égésű motorok teljesítményét az elektromos hajtás előnyeivel.

A Hella továbbfejlesztette termomenedzsment-­rendszerét

Coolant Control Hub max. „Még mindig hűtünk, mert meleg van” – de van, ahol ez nem szezonális igény, hanem a tökéletes rendszerüzem feltétele, mint pl. a hibrid és elektromos hajtásláncokban. 

Hosszútávfutó rekorderek – ADAC-mérés

Az elektromos, csak akkumulátor energiatárolású gépjárműveknél (BEV) nem elsődleges adat a vásárlóknál a fajlagos fogyasztás (mint a belső égésű motoros autóknál), hanem a hatótávolság. Lehet-e hosszabb utakra vállalkozni a villanyautóval? 

„Bagolytoll”-ventilátor a Mahlétől

Dobozhal (Mercedes Vito), lefagyasztott vadkacsa (Dornier-228 repülőgép), termeszvár szellőzése (passzív hűtőrendszer), denevér ultrahang (parkolássegítő rendszerek), hogy csak párat említsünk a járműipar természettől puskázott adaptációi közül.

  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • ...
  • 15
  • 16
  • »
Hírlevél

Gyártósor
Tümosan, Otosan, Tübitak – avagy a török motorgyártás

Törökország sokáig a nyugati járműgyártók csendes összeszerelő partnere volt – mára azonban önálló fejlesztői karakter kialakításán dolgozik.

Tüzelőanyag
Mi kell még a hidrogénhez?

A hidrogén lehet a következő nagy energiahordozó – de csak akkor, ha merünk előre építkezni.

Versenypálya
Évfordulós meglepetés

Különleges fényezéssel ünnepelte ötvenedik születésnapját a BMW észak-amerikai versenycsapata.

Kapcsolat
  • Általános információ:
    info@autotechnika.hu
  • Weboldallal kapcsolatos észrevételek:
    itsupport@xmeditor.hu
  • Előfizetés:
    +36 30 453 7796
Követés Előfizetés
  • Fizessen elő az Autotechnika szakfolyóiratra exkluzív tartalmakért!
  • Kövessen minket a közösségi médián!
© COPYRIGHT 2021. X-MEDITOR KFT. MINDEN JOG FENNTARTVA.
  • IMPRESSZUM
  • ELŐFIZETÉS ÁSZF
  • ADATKEZELÉSI SZABÁLYZAT
  • MÉDIAAJÁNLAT
Kreatív grafikai tervezés, kommunikáció, rendezvényszervezés - X-Meditor