Haszongépjárművek alternatív hajtásláncaihoz fejlesztett újdonságokat mutatott be a Bosch az Egyesült Államokban.
Elő start-up fázisban lévő olasz innovátor jegyzi a Safetyeasy-szabadalmat, amely konkrétan egy 3D nyomtatott tüzelőanyagtárolót jelent, amiben hidrogén gáz helyett szilárd halmazállapotban történő tárolása válik lehetővé.
Az idei Le Mans-i 24 órás verseny egyik nagy szenzációja a GR LH2 Racing Concept: a futamon induló GR010 Hybrid közvetlen rokona, amelynek hibrid hajtásláncában nem benzin, hanem hidrogén táplálja a belső égésű motort.
Nem a Toyota az egyetlen piaci szereplő, amely a szívén viseli az emissziómentes mobilitás ügyét: a Messer Slovnaft korszerűsítette pozsonyi hidrogéntöltő-állomását, ezzel tovább csökkentve a szlovák főváros közösségi közlekedésének szénlábnyomát.
A Toyota Mirai és a Nikola Tre hengeralakú tartályokat használ fedélzeti hidrogéntárolásra, de a Linamar Flexform alakítható tárolási megoldása új lehetőségeket kínál.
A 2024-es Fuji 24 óráson mutatkozott be a Toyota alapjaiban átdolgozott kísérleti prototípus versenyautója, a Toyota GR Corolla H2.
Beszélgetés Bakk Teodóra Diánával, a pécsi Hidrogénközpont operatív igazgatójával
A Volvo Trucks hidrogénnel működő belső égésű motorral szerelt teherautókat fejleszt. A zöldhidrogénnel üzemelő teherautók jelentős lépést jelentenek a Volvo számára a nettó nulla cél elérése felé.
A tüzelőanyag töltőállomások szolgáltatásainak hidrogéntöltési lehetőségekkel való kiegészítése az alternatív tüzelőanyag infrastruktúra bővítésének egyik markáns lépése lehet.
Miután annak idején úttörőként kezdett hozzá a hidrogén-ökoszisztéma fejlesztéséhez, most tovább erősíti ez irányú stratégiáját a Peugeot.
Az elmúlt években folytonosan írtunk a belső égésű motorok egyik túlélési alternatívájaként is számon tartott hidrogén tüzelőanyagú belső égésű motortechnikáról – a témában külön rovatunk is van.
Kiemelkedő hatásfokú energiafejlesztő megoldást állított üzembe logisztikai központjában a Toyota.
Kulcsfontosságú mérföldkőhöz érkezett a Toyota berlini üzemanyagcellás kísérleti projektje.
Tévedni nem csak emberi dolog
A Bócsai Dutra Baráti Kör 2025. június 28-ára, szombatra hirdette meg „Nyitott kapuk éjszakája” rendezvényét.
A Škoda Sport 1950-ben részt vett a legendás 24 órás Le Mans-i 24 órás versenyen, mint az utolsó cseh jármű cseh csapattal.