A common rail dízel tüzelőanyag-adagoló rendszer a fiatalabbak számára már emberemlékezet óta egyeduralkodó.
A kétfokozatú, szabályozott üzemû feltöltõk (2FT-k) ígéretes eszközei a belsõ égésû motorok teljesítménynövelésének.
A BorgWarner a világ legnagyobb ikerturbóját fejleszti a Chevrolet Corvette ZR1 (2025) modelljéhez.
A dízelmotoros gépjárművek még hosszú ideig az európai járműpark szerves részét képezik, ezért az eredeti pótalkatrészek továbbra is nagy jelentőséggel bírnak a javítói piacon.
A Renault Trucks Turbo Compaund sikere
Egyetemi hallgatók, illetve tunerek központi témája a turbófeltöltő. Kinek ne lenne turbófeltöltő története a szakmában, főként tuner vonalon.
Az i-ART ma már nélkülözhetetlen
A DENSO világcég ma a világ harmadik legnagyobb, magyarországi gyárral is rendelkező, common rail dízelrendszer gyártó, mely természetesen az alkatrészpiacot is ellátja CR-termékeivel.
A hagyományos turbófeltöltőket a kipufogógáz-energiája hajtja, a SuperTurbo azonban képes hozzáadni és levonni a motor teljesítményét.
A turbófeltöltő-specialista SuperTurbo Technologies és a Linamar Corporation közösen dolgozik a SuperTurbo nevű turbófeltöltője piacra dobására.
Az AVL és az amerikai SuperTurbo Technologies hidrogén belső égésű motorokhoz (H2ICE) kezdett turbófeltöltő fejlesztésébe.
Az általános az angol megnevezés: twin scroll; jelentése: a turbinaház két (vagy iker, vagy kettős) spirál alakú csatornával rendelkezik.
A Mercedes-AMG a Garrett Motion-szel együttműködve kifejlesztett technológia egyenesen a Formula–1-ből származik.
Egy legendás márka egyik leghíresebb járműve: a Mercedes-Benz 300 SLR alkotta meg a Silver Arrow (ezüst nyíl) kifejezést.
Motorhibákkal foglalkozó új sorozatunkban első tagja az Opel Ecotec. Lehet, hogy ma már „csak” a család második autója, mégis rengeteg fut belőle – és pont ezért érdemes foglalkozni vele.
A japán fejlesztések különösen sokat tettek azért, hogy a belső égésű motorok hatásfoka, megbízhatósága és szerkezeti tökéletessége ipari normává váljon.