Tudjuk, mert tanultuk: energiatárolás csak DC – azaz egyen feszültség – formájában lehetséges.
AI vezérelt fejlesztés, teljesítményoptimalizált jövő az akkugyártásban
Az EU akkumulátorszabályozás 2024. február 18-tól minden uniós országban érvényes. Az új szabályozás célja a körkörös gazdaság előmozdítása az akkumulátorok teljes életciklusuk során történő szabályozásával.
Fontos lépést tett elektromobilitási céljainak megvalósítása felé a Toyota, amikor hosszú távú beszállítói megállapodást kötött a világ egyik legnagyobb akkumulátorgyártójával.
A HV akkumulátorokban a hőterjedés leállítása, a biztonság, a teljesítményoptimalizálás, a súlycsökkentés és az extrém hőállóság mára az alapkövetelmények részévé váltak.
Ahogy az akkumulátorok stratégiai jelentőségű piaccá válnak, az Európai Parlament új szabályokat fogadott el a kapcsolódó környezetvédelmi, etikai és társadalmi kérdések kezelésére.
Az elektromosítás a jövő, ez igaz. A Granadában fejlesztő spanyol gyártó – az INNengine – a hibrid világot úgy képzeli el, ahogy mostanában nem hallottuk.
100 millió dollárnak, azaz 243 milliárd forintnak megfelelő beruházással fejleszti a Panasonickal közösen létrehozott akkumulátorgyárát a Toyota. A cél: idén négymillió fölé emelni a villamosított modellek darabszámát.
Az elektromos járműveket évek óta lítiumion-akkumulátorokkal működtetik, amelyek hasonlóak a laptopokban, mobiltelefonokban és más fogyasztói elektronikai eszközökben használt akkumulátorokhoz.
Az SKI Innovations 2021 januárjában jelentette be, hogy két komáromi üzemük után Iváncsán is felépítenek egy akkumulátor gyárat.
A gyártók számára a jó hír az, hogy az elektromos járművek értékesítése szárnyal és az akkumulátor üzletág virágzik.
Nagy-Britanniában a brit Sprint Power társaság főszereplésével hibrid gépjárművek vezeték nélküli töltésével kapcsolatos pilot projektet kezdenek augusztusban.
A dízelportfólió fokozatos leváltása.
A FUCHS, a világ egyik vezető kenőanyag-gyártó vállalata, valamint a Dumarey Csoport, amely az autóipari hajtáslánc-megoldások élvonalába tartozik.
A Ricardo által kifejlesztett „AluMotor” egy új generációs, ritkaföldfém-mentes szinkron reluktancia motor, melyet kifejezetten nagy hatásfokú villamos hajtásláncokhoz terveztek.
A Kedves Olvasó az Autótechnika Haszonjárművek online szakmai folyóirat első számának vezércikkét olvassa.