Intelligens energiamenedzsment és környezettudatos megoldások alkotják majd az üzem működésének alapját.
Fontos lépést tett elektromobilitási céljainak megvalósítása felé a Toyota, amikor hosszú távú beszállítói megállapodást kötött a világ egyik legnagyobb akkumulátorgyártójával.
A HV akkumulátorokban a hőterjedés leállítása, a biztonság, a teljesítményoptimalizálás, a súlycsökkentés és az extrém hőállóság mára az alapkövetelmények részévé váltak.
Az akkumulátor- és autógyártók egyre inkább a nátriumion-akkumulátorok felé fordulnak, holott eddig csak a lítiumion árnyékában volt némi reménye az alkalmazásra.
A tanulmányt a német TWAICE akkumulátor szoftvervállalat készítette.
100 millió dollárnak, azaz 243 milliárd forintnak megfelelő beruházással fejleszti a Panasonickal közösen létrehozott akkumulátorgyárát a Toyota. A cél: idén négymillió fölé emelni a villamosított modellek darabszámát.
Az elektromos járműveket évek óta lítiumion-akkumulátorokkal működtetik, amelyek hasonlóak a laptopokban, mobiltelefonokban és más fogyasztói elektronikai eszközökben használt akkumulátorokhoz.
A Nio 850 csereállomást telepített Kínában és januárban megnyitotta az elsőt a 12 tervezett állomás közül Norvégiában.
A tengerjáró hajók rengeteg energiát használnak fel fűtésre, elektromos áramra, légkondicionálásra és a fedélzeti élet számos más aspektusára, különösen igaz ez a személyszállító óriásjachtokra.
Nagy-Britanniában a brit Sprint Power társaság főszereplésével hibrid gépjárművek vezeték nélküli töltésével kapcsolatos pilot projektet kezdenek augusztusban.
A dízelportfólió fokozatos leváltása.
A StoreDot, elektromos járművekhez fejleszt extrém gyors töltésű (XFC) akkumulátortechnológiát.
V2L, V2G és V2V
A Mercedes-Benz bemutatta forradalmi in-wheel (kerékbe integrált) fékrendszerét, amelyet kifejezetten elektromos járművekhez (EV-k) terveztek.
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek.
Tovább rágjuk a csontot, mert még mindig nem egyértelmű, ami annak tűnhetne – de mégsem. Sokáig várhatóan még nem is lesz. Minél inkább Ázsia felé nézünk, annál inkább nem.