Škoda a Le Mans-i versenyen

A Škoda Sport 1950-ben részt vett a legendás 24 órás Le Mans-i 24 órás versenyen, mint az utolsó cseh jármű cseh csapattal. A „Tudor” alapján készült sportkocsiból két példány készült; a vízhűtésű, négyhengerű, 1089 cm3/50 lóerős (37 kW) motor 5200 min–1 fordulaton 140 km/h végsebességet ért el. Az elektromos rendszert a cseh PAL 12 V gyártó szállította. A speciális motorhajtó anyag benzinből, etanolból és acetonból állt. A 100 km-enkénti 12 literes fogyasztás a maga idejében alacsony volt a versenytársakhoz képest. Ezért a Škoda csapatának ritkábban kellett tankolnia. 

A kézzel épített alumíniumkarosszériá-val rendelkező kétszemélyes különkiadás az 1946-os Škoda 1101 „Tudor” sorozatgyártású modell módosított alkatrészein alapult, és számos szabványos alkatrészt használt fel. Hajnalra a Škoda Sport a második helyen állt kategóriájában az 1100 cm³-ig terjedő lökettérfogatú autók között, és összesítésben az ötödik helyen a teljesítményindex alapján. 13 óra után – 126 km/h átlagsebességgel – egy eltört dugattyúcsap-rögzítőgyűrű minden reményt elrontott egy meglepetéseredményre. Mivel a versenyszabályok nem tették lehetővé, hogy ezt a kis technikai hibát a helyszínen kijavítsák, a 121. kör a Škoda utolsó Le Mans-i körének bizonyult. 

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.