A Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) elektromos gépjármű programja
Az 1895 körüli évektől kezdve egyre erősebb trend alakult ki az elektromos járművek felé Franciaországban, Angliában és Amerikában. Így remélték egyes gyártók, hogy megkerülhetik az autógyártás nehézségeit, másrészt pedig kielégíthetik a közlekedés motorizálása iránti folyamatosan növekvő igényt.
Ez a trend különösen nagy lendületet vett Amerikában, miután az elektromos járművek a Rhode Island-i Providence-i versenyen, 1896 szeptemberében, mindkét versenynapon első helyezést értek el. A kocsik a New York állambeli Elizabethportban található Riker Vehicle Company-nél készültek. Az ezt követő időszak egyik legaktívabb vállalkozója Albert A. Pope (1843-1909) volt, aki 1895-ben megalapította a Columbia Electric Company-t Hartfordban, Connecticutban – ugyanabban a városban, ahol 1891-ben az első Daimler licenccel rendelkező motort gyártották. A Columbia Electric Company nagy összegeket kapott, mert várható volt, hogy jövedelmező üzletet épít ki nemcsak Amerikában, hanem Európában is, ahol a benzinüzemű autók egyre nagyobb teret hódítottak. Néhány évig úgy tűnt, hogy Hartford lesz az amerikai autóipar központja.
A Columbia Electric Company nagy visszhangja az Egyesült Államokban arra késztette a német gazdaság számos kiemelkedő személyiségét, hogy érdeklődjön a gépjárműipar elektromos járművek felé történő bővítése iránt, ami hozzájárult az Ad vállalat létrejöttéhez. Altmann & Co Berlinben, és licencszerződést kötöttek a Columbia Electric Company-val.