Auto Union Type 52

Mindenki ismeri az Auto Union Silver Arrowst, a legendás 1930-as évek Grand Prix verseny-autóit. Azt azonban kevesen tudják, hogy ezekhez az úttörő versenyautókhoz egy utcai legális sportautóváltozatot is terveztek 16 hengerű motorral: az Auto Union Type 52-t. Most az Audi elkészítette ezt az autót, a Schnellsportwagent, és bemutatta Angliában, a Goodwood Festival of Speeden.

Az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer egyesüléséből 1932-ben létrejött Auto Union AG már a kezdetektől a motorsport részese lett. Ugyanebben az évben tették közzé az új, 750 kg-os formula szabályait, amelyeket az 1934-től 1936-ig tartott Nagydíjon használtak. 1933-ban az Auto Union AG megbízta Ferdinand Porsche stuttgarti tervezőirodáját, fejlesszen ki a 750 kg-os formula előírásainak megfelelően egy versenyautót, dolgozzon az Auto Union Type A-n (a Porsche Type 22-nek nevezte).

Egy évvel később Hans Stuck világrekordot állított fel az autóval a berlini AVUS pályán. Amikor az innovatív Auto Union és a Mercedes-Benz verseny-autók betörtek a nemzetközi versenyzésbe, megszületett az Ezüstnyilak legendája.

Míg a Mercedes-Benz az elöl szerelt motorokat részesítette előnyben, az Auto Union volt az első, amely a motort a vezető mögé helyezte. Ez a középső motoros elrendezés ma is szabvány a Formula–1-ben. A következő években az Auto Union számos világrekordot állított fel, számos hegyi felfutó versenyt, három német bajnokságot, valamint 1936-ban Európa-bajnokságot nyert az Auto Union Type C-vel. A többi pedig történelem…

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.