A magyar gyújtógyertyagyártás története – 5. rész

Az Országos Műszaki Fejlesztési Bizottság „Járművek villamos berendezéseinek fejlesztése és gyártása” című tanulmánya „a gyújtógyertya-fejlesztéssel kapcsolatban az alábbiakat fogalmazta meg. „A kitűzött feladatokat a Bakony Művek know-how-vásárlással, kutatóintézeti közreműködéssel, saját erőből történő fejlesztéssel hajtja végre. Folyamatban van egy kutató-fejlesztő bázis kiépítése, amely jelentős vizsgálati és kutatási lehetőségeket biztosít a gyújtógyertya-fejlesztés számára is.” „A megbízható minőségi mutatók betartásánál elsődleges szempontokként szerepelnek a megfelelő hőérték biztosítása, az élettartam növelése, a tömítettség és a villamos szilárdság biztosítása.”


A Bakony Művek fejlesztőbázisa

A terveknek megfelelően a Bakony Művek a termékeinek fejlesztéséhez, a hozzá kapcsolódó vizsgálatok elvégzéséhez elhatározta egy tervező- és fejlesztőkapacitásnak helyet adó fejlesztőbázis létrehozását. (1. kép) Itt kaptak helyet a gyár termékeinek vizsgálatához szükséges berendezések is. Az autóipari előírások a járműbe szerelt termékekkel kapcsolatban a beszállítókkal szemben nagyon szigorú előírásokat tartalmaznak. Ezek a járműalkatrészek szélsőséges üzemi körülmények között, melegben, hidegben, magas páratartalomnál, olajos közegben kell hogy megfelelően működjenek. Afejlesztési részleg úgy lett kialakítva, hogy alkalmas legyen olyan vizsgálatok elvégzésére is, amelyeket az autógyárak megkövetelnek és elfogadnak.

A fejlesztőbázis földszintjén kaptak helyet a termékek fejlesztéséhez és vizsgálatához szükséges berendezések. Klímaszekrény –40 és +120 Celsius-fok közötti működési tartományban, sópermetkamra, rázópad, nagyfeszültségű vizsgálóhelyek, különböző egyedi élettartam-vizsgálók, gyújtást ellenőrző berendezések stb., amelyekkel el lehetett végezni a szükséges vizsgálatokat

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.