Járműtörténeti gyöngyszem az AMTS-en
Aki kilátogatott a 2023-as AMTS-re, az megerősítheti, hogy az ember nem győzte kapkodni a fejét, és magába szívni napjaink tuningolt járműcsodáinak részleteit, melyek között bizony a járműtörténeti legendák háttérbe szorultak. Viszont a szakavatott szem számára mintegy pihenést jelentett, amikor megakadt a figyelem egy szépen restaurált IFA Framo Barkas V 901/2 tehergépkocsin, és elgondolkodtatta a látogatót, hogy mit is tudunk egyáltalán a mai kor ismeretei alapján történt „keresztezésről”?!
A járműirodalmi feljegyzések tárában olvasható, hogy a kelet-német logisztika gerincét képezte a Framo V 901/2 népszerű és sokoldalú kishaszonjármű. Magát a járműkonstrukciót 1954-től 1961-ig az NDK VEB Barkas-Werke Hainichen Karl-Marx-Stadtban (Chemnitz) gyártotta. [A vállalat az 1958-ban államosított Framo teherautógyár utódaként alakult Hainichenben (VEB Barkas-Werke), majd szinte azonnal átköltözött Karl-Marx-Stadtba – a szerk.]. És igen, a kettősséget adja, hogy a kereskedelmi piacokon Barkas V 901/2 néven is ismert volt.