Magyar törpe háromezerért

Felsőoktatásunknak hála, több magyar lett világhírű a járműiparban, ám a Nobel-díjasokhoz hasonlóan nem itthon lettek sikeresek, ezért is érdemes megismerni azokat, akik hazájukban szereztek nemzetközi elismerést.
A sajtó nagyhatalom, vagy legalábbis eszköz, mely érdemtelenül tesz sokakat híressé, miközben méltatlanul hallgat zsenikről. Történelmi okokból sokáig keveset lehetett tudni külföldön sikeres hazánkfiairól, mostanság viszont egyre többen kapnak publicitást a szaksajtóban, és szereznek ismertséget átlagolvasóknál is.
Megérdemelten szerepelt sokat a hazai sajtóban a dízelpápának titulált Anisits Ferenc, aki évtizedeken át dolgozott a BMW motorfejlesztőjeként. Egyre többet tud meg a nagyközönség a viharosabb időkben kényszerből kivándorolt többi magyarról is. Amerikában lett elismert Galamb József, akit a közismerten távolságtartó Henry Ford keresztnevén szólított. A Fordson traktorok tervezésében vezető szerepet játszó Farkas Jenő is nagy tekintélyt vívott ki magának az USA-ban.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
MS005 Gépjárműgenerátor és - indítómotor diagnosztikai próbapad
A címben szereplő feladatokat ellátó próbapad az autóvillamossági szakma régi szereplője.
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...