Magyar törpe háromezerért

Felsőoktatásunknak hála, több magyar lett világhírű a járműiparban, ám a Nobel-díjasokhoz hasonlóan nem itthon lettek sikeresek, ezért is érdemes megismerni azokat, akik hazájukban szereztek nemzetközi elismerést.

A sajtó nagyhatalom, vagy legalábbis eszköz, mely érdemtelenül tesz sokakat híressé, miközben méltatlanul hallgat zsenikről. Történelmi okokból sokáig keveset lehetett tudni külföldön sikeres hazánkfiairól, mostanság viszont egyre többen kapnak publicitást a szaksajtóban, és szereznek ismertséget átlagolvasóknál is.

Megérdemelten szerepelt sokat a hazai sajtóban a dízelpápának titulált Anisits Ferenc, aki évtizedeken át dolgozott a BMW motorfejlesztőjeként. Egyre többet tud meg a nagyközönség a viharosabb időkben kényszerből kivándorolt többi magyarról is. Amerikában lett elismert Galamb József, akit a közismerten távolságtartó Henry Ford keresztnevén szólított. A Fordson traktorok tervezésében vezető szerepet játszó Farkas Jenő is nagy tekintélyt vívott ki magának az USA-ban.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.