Pannonia P20 (1968–75) 12. rész

CÉLKITŰZÉSEK, ELŐZMÉNY
Az 1960-as években Csepelen is a „nyugati, távol-keleti” konkurencia által gyártott motorkerékpárokhoz hasonló motorkerékpárokat szerettek volna gyártani. A csepeliek legnagyobb felvevője azonban, a szovjet piac ezt nem igényelte. A Csepelen gyártott motorkerékpárok több mint a fele ment a szovjet piacra. Sajnos nekik az öreg Pannonia T5 konstrukció teljesen megfelelt. Ennek ellenére a konstruktőrök fő célja volt egy világszínvonalú 250-es motorkerékpár kifejlesztése. A nagyobb teljesítmény, a jobb gyorsítóképesség és a tartós végsebesség növelése mellett lényeges volt, hogy a tüzelőanyag-fogyasztása ne növekedjen jelentősen. Már ekkor is fontos volt a lakott területen az alacsonyabb motorzajszint elérése, a jó útfekvés, a jobban csillapított rugózás és a nagyobb sebességhez szükséges hatásosabb fékek.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
MS005 Gépjárműgenerátor és - indítómotor diagnosztikai próbapad
A címben szereplő feladatokat ellátó próbapad az autóvillamossági szakma régi szereplője.
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...