Berva moped (1961)
A Berva moped (motor-pedál) egycsöves központi vázzal készült, felfüggesztett motorblokkal. A blokkot a Csepeli Motorkerékpárgyárban tervezték a hivatalos munkaidő után. A motor magában foglalja a pedálhajtást is. A két sebességi fokozat a kormányról, bowdenhuzalok segítségével kapcsolható. A perselyezett könnyűfém hengere akkor korszerű megoldás volt. A hátsó lengővilla rugós teleszkópokra támaszkodik, lengéscsillapítás nélkül. Az első kerék rugózás rövid lengőkarral.
A gyártás négy éve alatt több kisebb-nagyobb módosítást hajtottak végre a gyártmányon. Ezek elsősorban a jobb, biztonságosabb konstrukció és a gazdaságosabb gyártás szem előtt tartásával történtek. A Székesfehérvári Vadásztölténygyárban készültek a blokkok, így a Bervákon (Pannikon is) a motorszám és a vázszámok eltérőek. Székesfehérváron már rendelkeztek némi motorgyártási ismerettel, mert ott gyártották az ötvenes években a 38 cm3-es Dongót, a kerékpárra szerelhető dörzshajtású segédmotort.