CSEPEL 125/T (1951-54) 5. RÉSZ
A második világháborút követően, Csepelen, a Weiss Manfréd gyárban a kismotorkerékpár-gyártás 1946 őszén kezdődött. Az Autó-Traktor Üzemben a már nem pedálos betekerős segédmotorral, hanem igazi kismotorral. A háborút túlélt kétsebességes Csepel 100/L betekerős blokkját a korabeli ajtóközlemények szerint Kocsis László szaktárs tervezte át a kétsebességű Túra kismotorhoz. A kétsebességű Csepel 100-as gyártása közben a WM szerkesztési osztályán dr. Jurek Aurél vezette tervezők: Jurek Jenő, Pentelényi János, Ritter Ödön, Török Gábor tervezte a teljesen új szerkesztésű, 3 sebességes Csepel 100/48-ast.
Az új 48x54-es (furat x löket) Csepel 100-as motorja minden részletében átalakult. Ez a 3,5 LE/4500/min teljesítményű kismotorblokk hosszú ideig sikeres konstrukció volt. A Csepel 100-as tengelykapcsoló háromlamellás lett, a váltó pedig háromfokozatú. A vázat módosították és 1948 áprilisában már sorozatban gyártották az új Csepel 100/48-as típust.