A "Kiválasztott Tizenkettő" 3. rész
A Magyar veterán motorkerékpárok bélyeg kisívre ez a kismotorkerékpár többek között azért került fel, mert a csepeli motorkerékpár sorozatgyártásban sok tekintetben elsőként, illetve utolsóként alkalmazott megoldásokat tartalmaz. Így a háború előtti típus, a Csepel 100/L számos alkatrészét felhasználva, a motorblokk átalakításával készült el a háború utáni első csepeli, nem segéd-motorkerékpár. Ennél a motornál készítettek először sorozatban pl. dupla bölcsővázat, első lemezvillát, berúgó karral történő indítást, lábbal történő sebességváltást (igaz, külső aretálással). Utoljára volt sorozatban az öntöttvas-hüvelyes könnyűfém hengerborda. (A Tünde más technikával készült. Ott először leöntötték a hengert az átömlő, szívó- és kipufogó csatornákkal, majd erre öntötték rá a könnyűfém hűtőköpenyt.). A háború előtti Csepel 100-as lemezvázas típus gyártásáról lemondtak, mert az acéllemezből sajtolt, hegesztett váz és az első villa gyengének bizonyult.