Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. október | Olvasson bele!

A HYDROLASTIC rugózás



A hydrolastic néven 1962-ben bemutatott rugózási rendszer nem az Alex Issigonis tervei szerint készült gumirugózású futóművek rendkívül ötletes továbbfejlesztése. A gumirugózású BMC kiskocsik százezrei – mint azt a korabeli szaklapok írták – kitűnően vizsgáztak a világ útjain, a legnehezebb igénybevételek esetén is. A hydrolastic rendszert a BMC mérnöke, Alex Moulton konstruálta barátjával és munkatársával, Alex Issigonis-szal.

Az angol BMC (British Motor Corporation) 1952-ben az Austin és a Morris összeolvadásából jött létre. A BMC mérnöki tervezőirodája, az ADO (Amalgamated Drawing Office) az 1950-es évek első felében jött létre. Ez a tervezőiroda jegyzi az angol autógyártás számos modelljét, így az Austin, Austin-Healey, Morris, Mini, MG, BMC, Wolseley, Vanden Plus, Riley márkák számos típusát.

Munkáját még a BMC-nek a British Leyland csoportba olvadása után is végezte a ’70-es évek végéig.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés