Le Mans Series a Hungaroringen
A sorozat egyik „atyja” Patrick Peter a hazai újságírók azon kérdésére válaszolva, hogy miért csak most jutott el hazánkba a 2004-ben Monzában indult sorozat, jelezte, az évi 5 verseny azért nem egy nagyüzem, így is nagyon komoly országokat és helyszíneket szorítottunk hátra (egyenlőre, hiszen a továbblépésről majd csak a verseny után tárgyalnak az illetékesek - ez a sorozat nem az FIA világsorozatok része).
Érdekességből nem volt hiány, hiszen az F-1 után a technológiailag legfejlettebb autókat vonultatja fel az autósport univerzumából. Nem sikerült szétszedve megcsodálni, de a versenyben sötétedésig vezetett, majd váltóproblémák miatt kiállt a 2009-es Le Mans-i viadal győztese, a dízelüzemű, az Audit több évnyi uralkodás után a trónról letaszító Peugeot 908 HDi FAP. A gépet vezető triumvirátus sem ismeretlen, hiszen Olivier Panis hazánkat többször is megjárt, a ringen pontszerző helyeken célba ért ex-formula 1-es versenyző - Nicolas Lapierre az A1 GP-ben nyert az első évben - Stéphane Sarrazin pedig a gyári Subarunál is csapatott.
A futamon négy fő kategóriában is értékelnek – az LM P1-P2, az LM GT1-GT2 – autói együtt indulnak, s egy-egy autón a hosszú távú versenyzésben megszokott rendszer szerint megszabott ideig vezető pilóták osztoznak. A két prototípus (P1,2) kategória autói alapjaiban a lökettérfogatban térnek el, előbbiben 5 gyári támogatottsági szintű, utóbbiban pedig 19 klasszikus motorsport istállók (Lola, Judd, Ginetta, Zytek) által fémjelzett autó indult. A prototípusok mellett azért GT-autók is rajthoz álltak a versenyen, többek között olyan neves pilótákkal, mint Jean Alesi, akit talán senkinek nem kell bemutatni, Giancarlo Fisichella aki a száguldó cirkusz évekig meghatározó alakja volt, vagy a túrakocsi versenyzésben edződőtt Tom Coronel és Peter Dumbreck. Az autók jellemzően az utcai sportkocsik csúcsát jelentő Porsche-k, Ferrarik, Aston Martinok versenyváltozatai, – gyönyörű formák kőkemény beállításokkal, és vérre menő pilótákkal.