Biodízel tisztán
A német kormány a közúti közlekedés részére új dízel motorhajtó anyagokat vezet be. A fosszilis energiahordozóktól mentes dízel tüzelőanyagot (XTL dízel) először engedélyezték közúti használatra, és emellett a keverőkomponenses gázolaj (B10) is elérhető lesz. A hulladék anyagokból és növényi olajokból álló dízel tüzelőanyagot, a HVO-t, hidrogénezett növényi olajat tiszta tüzelőanyagként hagyják jóvá. A B10 mellett a jelenleg 7%-os biodízel-tartalmú hagyományos dízel (B7 dízel) továbbra is elérhető lesz a kutakon.
Mostanáig a paraffinos dízel tüzelőanyagokat csak akkor lehetett tankolni, ha azokat normál dízel tüzelőanyaggal keverték. A Szövetségi Környezetvédelmi Minisztérium szerint a keverékek megengedett aránya 26% volt. Az új szabályozás hatálybalépésével az ökodízel HVO a jövőben 100 százalékos koncentrációban is kínálható.
A tájékoztatás szerint a HVO dízel mellett a fosszilis nyersanyagokból, például földgázból készült paraffinos dízel tüzelőanyagok 100%-a is megengedett lesz.
A HVO100 forgalomba hozatala fontos lépés a közlekedés éghajlatvédelmének fokozása felé. A HVO tüzelőanyag különösen jó minőségű és fenntartható. A hulladékból és maradék anyagokból előállított HVO több mint 90%-kal csökkentheti a CO2-kibocsátást a fosszilis dízelhez képest. A HVO már a gyakorlatban bizonyított, ipari méretekben előállítható és kapható, alapvetően alkalmas a modern dízelmotorokhoz. A HVO100 hatékonyan hozzájárulhat a meglévő flotta kibocsátásának csökkentéséhez.