A VW-konszern jóváhagyja a paraffinos tüzelőanyagokhoz TDI-motorjait

A CO2-kibocsátás csökkenthető tüzelőanyaghoz kevert biokomponensekkel. A paraffinnal dúsított dízel tüzelőanyagok ezért hasznos kiegészítők a Volkswagen számára. Az új TDI-motorok megfelelnek az újonnan kifejlesztett tüzelőanyagnak.

Az összes Volkswagen-modellnél, amelyet 2021. június vége óta négyhengerű dízelmotorral (TDI) szállítanak, az EN 15940 európai szabvány szerint jóváhagyták az úgynevezett „paraffinos dízel üzemanyagokkal” történő üzemeltetést.

(MSZ EN 15940:2016+A1:2018 - Gépjármű-hajtóanyagok. Szintézissel vagy hidrogénezéssel előállított paraffinos dízelmotor-hajtóanyag. Követelmények és vizsgálati módszerek) A paraffinos tüzelőanyagok használata észszerű kiegészítés, különösen a vegyes flottával rendelkező cégek számára – elektromos hajtású, de hagyományos hajtású modellekből álló összetétel.

A JÖVŐBEN SEMMI SEM AKADÁLYOZZA A PARAFFINOS TÜZELŐANYAGGAL VALÓ TANKOLÁST

A paraffinos tüzelőanyagok spektruma széles: egyrészt vannak olyan tüzelőanyagok, amelyeket biológiai maradékokból és hulladékokból állítanak elő, mint például a hidrogénezett növényi olaj (HVO). Ezeket a hidrogénezett növényi olajokat hidrogénnel reagálva szénhidrogénekké alakítják, és tetszőleges mennyiségben keverik a gázolajjal. Ugyanakkor 100 százalékban tüzelőanyagként is használhatók. Bár a növényi olajok, például a repceolaj is felhasználhatók HVO előállítására, a maximális környezeti hatás csak akkor érhető el, ha biológiai maradványokat és hulladékanyagokat (pl. használt étolaj, fűrészpor stb.) használnak fel. Az olyan bioüzemanyagok, mint a HVO, már a piacon vannak – részesedésük Európa közúti közlekedési energiapiacán valószínűleg 20–30 százalékra nőhet a következő tíz évben.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.