Alternatíva vagy tévút?
Az e-mobilitás várt áttörésével is folytatni kell azt a vizsgálatot, hogy miként lehet a megcélzott CO2 -megtakarítást elérni. A közlekedésben realizálandó megtakarítási célt újfajta belső égésű motorhajtó anyag(ok) nélkül – már tudjuk – elérni lehetetlen. „Egy szcenáriót is tartalmazó elemzés szerint 2030-ra üzembe helyezett 10 millió elektroautóval és a közútról a vasútra 60%-kal több átvitt árufuvarozással, még mindig 19 milliót tonna CO2 hiányzik a célérték eléréséhez, amelyet csak megújuló tüzelőanyagok használatával lehet elérni” – nyilatkozta Christian Küchen, a német ásványolaj-szövetség (MWV) vezérigazgatója.
A többletet adó CO2 létre nem jöttéhez – Küchen becslése szerint – lehetőséget adnak a bio tüzelőanyagok és a klímasemleges szintetikus tüzelőanyagok, azok, amelyek járulékos CO2 -t nem termelnek, mint ahogyan azt az ásványolajtermékek (motorbenzin, dízelgázolaj és kerozin) teszik. Néhány környezetvédelmi szervezet mégis szkeptikus az ilyenfajta tüzelőanyagokat illetően. Ezenkívül számos termék (motorhajtó anyag) nem áll még készen a piaci bevezetésre, de a kutatások folyamatban vannak.