OTTO-részecskeszűrő

Tudjuk, hogy a benzinesek részecskeszűrése, a szilárd, tehát „darabos” kipufogógáz-alkotók visszatartásának technikája szinte teljesen azonos a már jól ismert dízeles problematikával, koromszűréssel. Benzineseknél ennek vagy OPF (Otto Partikel Filter), vagy GPF (Gasoline Partikel Filter) a megnevezése, és ma már nemhogy találunk ilyet, hanem a közvetlen befecskendezésűeknél szinte teljeskörűen kötelező emissziótechnikai elem.
A benzinesek kipufogógázában is van mit kiszűrni, mert találunk benne szén- (korom) részecskéket, illetve szénvázra rakódó szénhidrogént és olaj szulfáthamut. A szénrészecske elégethető, a szulfáthamu benne marad. Ez okozza azt, hogy élettartama véges. A szűrő, mint a dízelnél, teljes áramú falszűrő, tehát a kipufogógáz teljes mennyisége áthalad rajta. Sokszor és sokat írtunk már erről az Autótechnikában. Azon nagyvonalúan átsiklottunk, hogy mi is az a szulfáthamu. Szóljunk most erről is.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
A „H2Accelerate” előlendíti az tüzelőanyagcellás teherautó bevezetését
A Daimler Truck, az Iveco, az OMV, a Shell és a Volvo Csoport áttörést szándékozik elérni a hidrogénhajtású teherautó terén.
A Texas Instruments bemutatja a vezeték nélküli akkumulátorkezelő rendszert
A Texas Instruments a CES 2021 kiállításon vezeték nélküli akkumulátormenedzsment rendszert (BMS) mutat be.
A DLR kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat kutat
A Német Légi és Űrutazási Központ tizenegy európai partnerrel kutatja a kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat.