OTTO-részecskeszűrő

Tudjuk, hogy a benzinesek részecskeszűrése, a szilárd, tehát „darabos” kipufogógáz-alkotók visszatartásának technikája szinte teljesen azonos a már jól ismert dízeles problematikával, koromszűréssel. Benzineseknél ennek vagy OPF (Otto Partikel Filter), vagy GPF (Gasoline Partikel Filter) a megnevezése, és ma már nemhogy találunk ilyet, hanem a közvetlen befecskendezésűeknél szinte teljeskörűen kötelező emissziótechnikai elem.

A benzinesek kipufogógázában is van mit kiszűrni, mert találunk benne szén- (korom) részecskéket, illetve szénvázra rakódó szénhidrogént és olaj szulfáthamut. A szénrészecske elégethető, a szulfáthamu benne marad. Ez okozza azt, hogy élettartama véges. A szűrő, mint a dízelnél, teljes áramú falszűrő, tehát a kipufogógáz teljes mennyisége áthalad rajta. Sokszor és sokat írtunk már erről az Autótechnikában. Azon nagyvonalúan átsiklottunk, hogy mi is az a szulfáthamu. Szóljunk most erről is.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.