A donorautó információt, és nem alkatrészt adott
Az, hogy egy dízeljármű motor-, de akár váltóprobléma miatt megrándul, sőt kicsit még rángat is részterhelésen, jogos panasz, erre nem mondhatja a szerviz, hogy „ez kérem ilyen” még akkor sem, ha az autó legalább tízéves. A szerelők tudják, ennek okát feltárni rendes szívás lesz.
Az autó VW Golf Sportvan (AUV) 1,6 TDI CRKB 2016, DSG váltóval.
A rángatózás 50 és 60 km/h közötti állandó sebességgel haladva jelentkezik, a motor fordulatszáma, 2100–2200 min-1, a motor csak kicsit terhelt, azaz a gázpedál alig van benyomva.
A szerviz megfutotta a kötelező diagnosztikai köröket, hibakódok nincsenek, a hagyományos paraméterek, élő adatok (pl. railnyomás és változása) jónak tűnnek. Telnek a napok. A DSG is előírás szerint működik. Tengelykapcsoló-adaptáció elvégezve.
Szerencse a bajban, hogy a szervizben éppen van egy azonos típus „donorautó”, amely nem motorhiba miatt került a műhelybe. Néha a hibaelhárítás annyira nehéz, hogy az egyetlen lehetőség a gyanúba kevert alkatrészek csereberéje. Igen, de most nincs főgyanúsított szerkezeti egység.
Akkor menetpróba során paraméterek alakulását kell nézni és a két autót ilyen alapon összehasonlítani. Hosszadalmas, időt rabló munka.