A homlokfogazású kerékcsapágyegység

Ma már számos autógyártó a hajtott tengelyeken homlokfogazással kapcsolódó kerékcsapágyegységet használ. A radiális változatokhoz képest akár 50%-kal nagyobb nyomatékot képesek átadni, és 10%-kal könnyebbek. Ezenkívül a hajtótengelyt könnyebb felszerelni, mivel a csuklóharang rövidebb. 

A FAG homlokfogazású kerékcsapágyegységet (FAG face spline wheel bearing unit) a Schaeffler-csoporthoz tartozó FAG fejlesztette ki, 2012-ben jelent meg először a piacon. A technológia debütálása az Audi A3 (Typ 8V) modellben történt, ami a Volkswagen-csoport MQB (Modularer Querbaukasten) padlólemezére épült.

Fő jellemzői:
– Homlokfogazás (Face Spline):
– A hajtás nem hagyományos bordás tengelyen keresztül történik, hanem a homlokfelületen kialakított fogazattal, amely a kerékagy és a féltengely között található.
– Ez nagyobb erőátvitelt és jobb központosságot biztosít.

Integrált konstrukció:
– A kerékcsapágyegység egy zárt, előre összeszerelt egység, amely integrálja a kerékagyat és a csapágyat, gyakran az ABS-jeladóval együtt.
– Ez leegyszerűsíti a szerelést, növeli a megbízhatóságot, csökkenti a karbantartási igényt.

Tömegcsökkentés:
– A kompakt és optimalizált kialakítás révén csökkenti a tömeget, ami hozzájárul a fogyasztás és a CO2-kibocsátás csökkentéséhez.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.