Elektromos hajtásrendszerű gépjárművek műszerfali jelzései – 3. rész
A KRESZ-módosítás szövegének megismerése előtt vagyunk (2025 februárjában), így arra még nincs válaszunk, hogy belefoglalták-e a „műszerfali figyelmeztető lámpák figyelmen kívül hagyásának” vezetői magatartását.
Kellő ismeret birtokában a vezetőnek tudnia kell, hogy nagy biztonsági kockázatot vállal, ha ezeket nem veszi figyelembe. Erre az autó eladásakor és szervizlátogatáskor is fel kell hívni a figyelmet. Egyes európai országokban – például Németországban és Franciaországban is – ha a műszerfalon figyelmeztető lámpák világítanak, az azt jelezheti, hogy a jármű nem biztonságos, és ennek megfelelően büntetés (például pénzbírság) is kiszabható. Ezekben az országokban a közlekedési szabályzat részeként előírják, hogy a járműveknek folyamatosan meg kell felelniük a biztonsági előírásoknak, így a hibás üzemmódban történő vezetés komoly jogkövetkezményekkel járhat.
Angliában a műszerfali figyelmeztető lámpák figyelmen kívül hagyása komoly pénzbírsághoz és szankcióhoz vezet(het). Ha jeleznek a figyelmeztető lámpák, és ilyen veszélyes állapotban használják az autót, akár 2500 GBP-ig terjedő pénzbírság is kimérhető és három büntetőpontot is kaphat a vezető. Ha továbbra is felkapcsolt figyelmeztető lámpák, világító hibajelző piktogramok mellett vezet, akár vezetési tilalmat is kaphat.