Vigyázz a referenciafeszültségre
Amiről szó lesz, általános autómechatronikai probléma. A jeladók, beavatkozók működőképességét az „életet adó” tápfeszültségük határozza meg. Ne legyen se több, de semmi esetre se legyen kevesebb (általában így van), mint DC 5V. Példaesetünket a TecAlliance (www.tecalliance.net) szakértői elemezték, és mutattak rá a hiba okára.
Audi 1.8 és 2.0 TFSI benzinmotoroknál a szerviz munkafelvevőjének a vezetők panaszkodnak: menetközben és időközönként rándul, rángat a motor. Időnként előfordul, hogy a motort nem is lehet beindítani, például az A3 (8V), A4 (81<), A5 (ff), 05 (8R) vagy TT (FV) esetében. A motorelektronika-figyelmeztető lámpa kigyullad a műszerfalon. A hibakód-kiolvasás számos hibakódot ad. Ilyenkor van az, hogy a hiba valódi okát a fedélzeti diagnosztika nem találta meg, csak a hatásokat, számtalan helyre gyakorolt befolyását, tehát a tüneteket. Látjuk azt is, hogy ennyiféle hiba egyszerre nem következhetett be, tehát azt a hatást kell keresnünk, ami a jelölt helyekre közös hatással bír. Legtöbbször villamos hibáról van szó. Lehet testelés, de inkább a nem megfelelő értékű tápfeszültség (referenciafeszültség) kelti a „szétszórt” bajt. A példa ezt eklatáns módon igazolja, csak néhányat sorolunk fel a tárolt hibákból.