Teljesítményvesztés a dízelmotoros járművek hengerfejjavítása után

Nekünk magunknak és a műhelyben dolgozó kollégáknak is voltak már a dízelmotoros járművek hengerfejeinek javítása után teljesítménycsökkenési problémáink – mondja a Wild Motoren GmbH tulajdonosa, Richard Wild úr. Kiderült, hogy – egyes esetekben – az injektorok nem megfelelő tisztítása volt a teljesítménycsökkenés oka.

A hengerfejeket általában csiszolószerszámokkal vagy forgó drótkefével tisztítják. A hengerfejből kiálló befecskendezőfúvóka csúcsait is így tisztítjuk, ha nem szerelik ki. A fúvókacsúcsot gyakran még a porlasztó kiemelése után is így tisztítják.

Téves az a feltételezés, hogy a porlasztócsúcsok kemények, és ezért nem sérülhetnek meg drótkefézés hatására. Ezzel a beavatkozással a porlasztócsúcsfuratok megsérülhetnek, részben eltömődhetnek, vagy egyenesen elkenődhetnek. Ez csökkenti a furat kilépő keresztmetszetét, torzítja a gázolajsugarat. Kisebb dózist eredményez, és ennek következtében teljesítménycsökkenéséhez vezet. A fénykép pontosan mutatja a drótkefés tisztítás kedvezőtlen hatásait. A porlasztócsúcs tisztítását ultrahangos eljárással kell elvégezni.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.