Sputter siklócsapágy behelyezése
A nagy terhelésű motorok siklócsapágy-garnitúrái gyakran két különböző csapágyfélből állnak. A csapágyfelek szerkezetükben (acélháton trimetál és kétrétegű) és a rétegek anyagaiban különböznek egymástól.
Az úgynevezett „sputter” (vagy sputteres) csapágyakat már évtizedek óta használják személy- és haszongépjárművekben egyaránt.
A katódatomizálás vagy más néven katódporlasztás („sputter”) a fémszórással rokon eljárás, mellyel nagy igénybevételnek kitett siklócsapágy-futófelületet lehet létrehozni. Ezzel a Federal-Mogul/GLYCO által kifejlesztett gyártási eljárással lehetett a legellenállóbb csapágyanyagot létrehozni, amely megfelel a dízel- és benzinmotorok nagy terhelési igényeinek. Az eljárás továbbfejlesztésével készítik a mai CERROX csapágyakat. A katódporlasztott csapágybélés helyes beszerelési pozíciója alapvetően fontos, nem tévesztendő el. Ellenkező esetben a kevésbé terheléstűrő csapágyfél károsodik a nagy terhelés hatására. Ez tehát akkor jelent problémát, ha egy csapra hagyományos trimetál és katódporlasztásos, azaz sputter csapágyat is be kell építeni, és a behelyezési pozíciót eltévesztik.