Minden csavar számít!
Szervizek, szerelők sokszor túlságosan is túlzónak tekintik az adott járműgyártók által kiadott „service manual”-okban rögzített információkat, az azok alapján rendszeresített checklistákat, mondván, hogy miért kell minden egyes csavarig szabályozni a tevékenységüket?! Hol van a beléjük, a tanulmányaikba, a tudásukba vetett bizalom? Pedig, mint látni fogjuk, az „ördög ezekben a részletekben is rejlik”, és bizony öszszefüggéseiben akár egy kötőelem meghúzásával, annak vélt/valós elmulasztásával, adott esetben járműfenntartói tanúsításának hiányával még akár rendőrségi nyomozás tárgya is lehet egy-egy „lógó csavar” a közlekedésbiztonsági összefüggések vizsgálata során. Sőt látni fogjuk, hogy az adott problémák határon innen és túl is megjelenhetnek, amik egyfajta „nemzetközi feszültséget” generálhatnak.
Ahhoz, hogy kikerekedjen a történet, kezdjük az előzmény vizsgálatával. Márkaszervizként munkamegrendelést vettek fel 37 975 kilométeróra-állásnál az alábbi tartalommal: „Garanciális javítás: RÁZ AZ AUTÓ, REMEG MENET KÖZBEN, GYORSÍTÁSNÁL ERŐSÖDIK, MEGTORPAN, NEM MEGY AZ AUTÓ, NINCS ERŐ, NINCS NYOMATÉK, ALAPJÁRAT-INGADOZÁS, REMEGÉS, 1-2-BE VÁLTÁSKOR RÁNT”. Utólag kézzel a munkalapra felvezetett megjegyzések: „Ügyfél által hozott téli gumi és felni össze- és felszerelése, próbaút miatt.”