SWaP – szoftver, mint termék
Az autógyárak piaci trükkjeinek tárháza állandóan bővül. Volt kiktől tanulniuk, hiszen ma az információtechnológia „keze” mindenhová elér, és bőven ontja az újabbnál újabb szoftvereket – bizonyos határokkal – régebbi hardverekhez is. A számítógépes szolgáltatások, legyenek azok munkához vagy szórakozáshoz kötődők, tetszés szerint bővíthetők utólag, szinte bármikor, ha fizettél érte.
Megtetszett ez az autógyártóknak is. Bevezették bizonyos funkciók – előszeretettel új modellek esetén – utólagos aktiválását, díj ellenében, amelyekhez a hardvert már gyárilag telepítették.
A VW csoportnál ezzel a „trükkel” él az Audi, a VW-nél például a legújabb modelleket is – Golf 8, ID.3 és társai – ezzel a lehetőséggel kínálja. (Kedves vásárló, nem volt elég pénzed az autó megvásárlásánál, nem baj, majd lesz később…) De nem maradnak ki a lehetőségből a régebbi VW modellekkel rendelkező vásárlók sem, ahogy a használtautó-kereskedők kínálati darabjai sem, akik szeretnék vonzóbbá tenni eladásra kínált modelljeiket.