Kamerakalibrálás a gyakorlatban – 2. rész

A vezetőtámogató asszisztens rendszerek elemeinek tulajdonságai és a köztük lévő kommunikációs kapcsolat miatt kijelenthetjük, hogy valami úton-módon minden mindennel összefügg, egy hiba elhárítása több összetett feladatot jelent, ezért a folytatásban említést kell tenni a kameraberendezéseken kívül más alkotórészekről is.
KEZDJÜK AZ ÉJJELLÁTÁSSAL
Az első cikkben a radarokat jártuk körül, innen tovább az egyik legújabb fejlesztésű technológiát, a NightVision berendezést mutatom be, teszem ezt azért, mert beállítása a radarokra jellemző módon történik, mégis kameraként tekintünk rá. Az infravörös lézerfény-kibocsátás jelen van a radaroknál is (például a LiDAR), ennek alkalmazása kamerák esetén az éjjellátó képességet segíti. A NightVision technológiát termokameraként is szokták hívni, mert az úton lévő élőlények hősugárzását érzékeli. Fejlesztésének célja, hogy a jármű előtt azt a részt jelenítse meg egy kijelzőn, amelyet a tompított fényszóró nem világít be ➊.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
MS005 Gépjárműgenerátor és - indítómotor diagnosztikai próbapad
A címben szereplő feladatokat ellátó próbapad az autóvillamossági szakma régi szereplője.
Renault Trucks Optifleet - Új "Health" és "Safety" modulokkal
A Renault Trucks Optifleet flottakezelési megoldásának segítségével a fuvarozó cégek az üzemeltetési költségek csökkentésével és az ügyfelek elégedettség&e...
Rendelet
A Kormány 577/2022. (XII. 23.) Korm. rendelete a közlekedési hatósági jogalkalmazással összefüggő egyes közlekedési tárgyú jogszabályok eltérő alkalmazásáról.