Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2023. január | Olvasson bele!

Kamerakalibrálás a gyakorlatban – 2. rész



A vezetőtámogató asszisztens rendszerek elemeinek tulajdonságai és a köztük lévő kommunikációs kapcsolat miatt kijelenthetjük, hogy valami úton-módon minden mindennel összefügg, egy hiba elhárítása több összetett feladatot jelent, ezért a folytatásban említést kell tenni a kameraberendezéseken kívül más alkotórészekről is.

KEZDJÜK AZ ÉJJELLÁTÁSSAL

Az első cikkben a radarokat jártuk körül, innen tovább az egyik legújabb fejlesztésű technológiát, a NightVision berendezést mutatom be, teszem ezt azért, mert beállítása a radarokra jellemző módon történik, mégis kameraként tekintünk rá. Az infravörös lézerfény-kibocsátás jelen van a radaroknál is (például a LiDAR), ennek alkalmazása kamerák esetén az éjjellátó képességet segíti. A NightVision technológiát termokameraként is szokták hívni, mert az úton lévő élőlények hősugárzását érzékeli. Fejlesztésének célja, hogy a jármű előtt azt a részt jelenítse meg egy kijelzőn, amelyet a tompított fényszóró nem világít be ➊.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés