Nissan- és Infiniti- motorok lendkerekének felszerelése
Tapasztaljuk, hogy napjainkban a járműtechnika egyre bonyolultabb. A kibocsátási normák miatt egyre finomodnak a gyártási tűrések, és az így létrejött megoldások sokszor kiemelt figyelmet követelnek a javítást végző szakemberektől. Láttunk már a főtengelyhez és a motorblokkhoz párosított „színkódolt” csapágyakat, célszerszámmal felpréselhető főtengely-jeladótárcsát, így az odafigyelés sosem árt. Néha régebbi típusokon egy rutin művelet is tartogathat kellemetlen meglepetést. Különösen, ha egy Nissan-motor lendkerekéről van szó.
Műhelyünkben mi is találkoztunk ilyen esettel, de az interneten idegen nyelven böngészve, bizony bőven találhatunk figyelemre intő írásokat. Bizonyos Nissan- és Infiniti-motorok lendkerekén a felfogató csavarok furatelosztása teljesen szimmetrikus.
Azaz a lendkereket a fogadófelület kialakítása miatt 5-féle pozícióban lehet beszerelni. Ez nem is jelentene feltétlenül nagy problémát, ha a főtengelyjeladó póluskereke nem erre lenne felszerelve. Így pedig végeredményül sok munka után egy szinkronhiba miatt indíthatatlan motort kapunk, amiről újra leszerelhetjük a sebességváltót a hiba korrigálására.