Rejtélyes hibák

A német szervizszaklapok „rejtélyes hibák” rovatait általában elolvasom. Terjedelmes, hosszúra nyújtott anyagok. Többnyire arról szólnak, hogy meg kell találni az okot, amiért a motor nehezen indul hidegen vagy melegen, miért hagy ki néha-néha. A műhely mindent átvizsgál, számtalan diagnosztikai mérést csinálnak. Sok időt áldoznak rá (vajon ezt ki fizeti?). Azért hosszú a cikk, mert mindezt bő lére eresztve írják le. Majd elmondják, hogy semmi gyanús dolgot nem találtak... Általában hibakód nincs, ha van, az csak tünet, előbbre nem jutnak vele.

Az első két esetben a helytelen alkatrészválasztás okozta a bajokat. Mindkettőnek közös jellemzője, hogy a tulajdonos hozta az alkatrészt, illetve már az általa megvett darabokat be is szerelte, de a helyzet így sem javult. Joggal tart minden autószerelő az internetes csináld magad szereléstől, alkatrészbeszerzéstől.

SZEKUNDER KÖRI ELLENÁLLÁS

Idősebb, sokat futott VW Polo 6R (motorkód CGPB) is indítási nehézséggel küzdött. Ilyen korban joggal gondoljuk, hogy már az indítási problémáknak igen sokféle oka lehet. Nekiálltak diagnosztizálni. (Diagnosztika és szerelés mindhalálig…) A gyertyák kormosak, lucskosa voltak. A komplex diagnosztikai vizsgálat nem vezetett eredményre. Teljes tanácstalanságban valakinek eszébe jutott, hogy talán a gyújtógyertya nem megfelelő. A gyertya sem ellenállásértékében (1,2 kΩ-tól 5,0 kΩ-ig van gyújtógyertya), sem az ellenálláshoz tartozó elektródahézag értékében nem volt a motorhoz, illetve a ceruzatrafókhoz illeszkedő. Gondos alkatrész-kiválasztással természetesen rá lehetett volna találni a megfelelőre. A típusbarát gyertyával, elektródahézaggal a probléma megoldódott.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.