Óvatosan a kapcsolási magasság megállapításánál!

Sokan úgy gondolják, hogy a gömbös vonófejjel felszerelt gépjárművek kapcsolási magasságának meghatározása egy végtelenül egyszerű dolog: fogunk egy mérőszalagot, és a vonógömb közepének távolságát a talajtól megmérve már meg is van, elrendelhető a vonatkozó „záradék”, és már mehet is be a forgalmi engedélybe. De mint látni fogjuk, a „rutinban” is lehet veszély, ha nem vagyunk eléggé körültekintőek, és az adatbázisok nélkül csak a szemünkre hagyatkozunk!
Általánosságban elmondható, hogy a gépjárműveknél a vontatás megállapításának, majd annak időszakos műszaki vizsgákon való visszaellenőrzésének a hátterét a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről adja meg. A pótkocsi vontatására szolgáló szerkezeteknek a használat közben reájuk ható erők (ideértve a dinamikus igénybevételt is) felvételére alkalmasnak kell lenniük, biztosítaniuk kell a járművek biztonságos és könnyű össze-, illetőleg szétkapcsolhatóságát, ki kell zárniuk a vonóberendezés véletlenszerű szétkapcsolódását.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Brake by Wire: a hidraulikus fékrendszerek alternatívája
Hallottunk már róla, de dolgunk még nem volt vele. A gépjárművek adatkommunikációs rendszereinek robbanásszerű fejlődése húzza őket is.
BorgWarner segítség turbóméretezéshez
Egyetemi hallgatók, illetve tunerek központi témája a turbófeltöltő. Kinek ne lenne turbófeltöltő története a szakmában, főként tuner vonalon.
Generátor hibák nyomában
Alig van, aki ne tapasztalta volna már, hogy a nyári kánikula tud érdekes hatással járni autóink egyes részegységei tekintetében.