„Ne bántsd az EGR-t!”
Mind a világhálót, mind saját archívumunkat átnézve, igen vastagon taglalt téma a kipufogógáz-visszavezető szelep, mindnyájunk EGR-je… Az EGR, mint funkció, annak előnyei, hátrányai, és nem utolsósorban a kiiktatása körül folyó viták. Olyan alapos írásokról van szó, hogy azok után bárkinek is egy újabb írással jelentkezni elég nehéz. Sok más témakörhöz hasonlóan „lerágott csont”, de ennek ellenére hiába; annak okán, hogy a műhelyek közel kétharmada pár tízezer forintért csak azért is (!) megcsinálja az EGR kiiktatását, bizonyítja, hogy még mindig nincs a csont lerágva eléggé. Kérdés, hogyan és mivel lehet tovább motiválni szakmai kollektívánkat ennek a rossz és helytelen gyakorlatnak a megszüntetésére?
Kemény és „megérthető” ellenérv: „könnyű annak, aki nem a javításból él, mikor a szerelő gyors és könnyű pénzhez jut egy EGR-szelep lezárással, kiiktatással, az ügyfél is örül, hogy jó lesz a kocsija. Sőt, még jót is teszünk vele a motornak, hogy onnantól kezdve csak tiszta levegőt szív!” – mondják többen.
Mi, mint szaklap, szakcikkekkel próbálhatunk hatni, ez esetben most az EGR-nek a motor szivattyúzási veszteségére és a többletfogyasztásra gyakorolt hatásával operálva, talán újabb szakmatársakat győzünk meg: „Ne bántsd az EGR-t!”.