Kuplungot és kéttömegű lendítőkerék csere – BMW X3

A Schaeffler REPXPERT szakértőnk Alistair Mason kuplungot és kéttömegű lendítőkereket cserél egy 2005-ös 2.0 dízel BMW X3-ban, 259.200 km feletti futásteljesítménnyel. Az ügyfél arra panaszkodott, hogy gyorsításnál csúszik a kuplung. A hibajelenséget megerősítettük egy rövid próbakörrel, így a kuplung és a kéttömegű lendkerék cseréje szükséges, tekintettel a jármű futásteljesítményére.
Az X3 a 3-as sorozattal azonos alapokra épül, ezért, ha már cseréltünk kuplungot egy 3-as BMW-ben, minden ismerős lesz. Az egyedüli jelentős különbség a sebességváltó mögött található osztómű, ami egy számítógép-vezérelt kuplungot tartalmaz; ez a hajtást 40:60 arányban osztja el az első és hátsó tengely között, valamint lehetőség van a hajtás 100%-át akár az első, akár a hátsó tengelyre irányítani.
A REPXPERT szervizportálon elérhető teljes szerelési utasításokkal és 3,4 óra normaidővel, ez a művelet nagyobb javítási feladatnak számít minden márkafüggetlen műhely számára.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
MS005 Gépjárműgenerátor és - indítómotor diagnosztikai próbapad
A címben szereplő feladatokat ellátó próbapad az autóvillamossági szakma régi szereplője.
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...