Tüzelőanyagtartályszivárgás-diagnosztikai modul

A gépjárművek emissziós környezetterhelését nemcsak a kipufogógáz-kibocsátás okozza, hanem az autó egészéből, különösen a tüzelőanyag-tartályból a szénhidrogének kipárolgása. „Ősi” követelmény, hogy ezt a kibocsátást megakadályozzák, csak teljesen zárt szellőztető rendszerrel dolgozhat a motor tüzelőanyag-ellátása. Az erre vonatkozó diagnosztikának a feladata, hogy a nem megengedett szivárgásokat vegye észre. Ehhez hardverelemek és mérőszoftver szükséges. Az Euro 6c, Euro 6d Temp és Euro 6d előírásokban a párolgási kibocsátás (komplex EVAP) nagy szerepet kap. Ma már a „párolgási kibocsátás” vizsgálata keretében egy gépjármű tüzelőanyag-rendszeréből a parkolás során és közvetlenül egy zárt tüzelőanyag-tartály tankolása előtt kiszabaduló szénhidrogéngőzök mennyiségére is figyelnek. Ez a probléma hibrid autóknál léphet fel.

A tartályszivárgás diagnosztikai moduljának (DMTL – Diagnostic Module Tank-Leakage) alkalmazása, kialakítása országfüggő. A szivárgás diagnosztizálására szolgáló rendszer több országban kötelező. Az új európai kipárolgásgátlás-követelmény (EVAP – Evaporative Emission) teljesítése is szükségessé teszi alkalmazását. A tartályszivárgás diagnosztizálása felhasználható a tartályszellőztető rendszer tömítettségének meghatározására.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.