Mérjünk kartergáznyomást!

A kartertér gáznyomása fontos üzemi jellemzője a motornak. Értéke szabályozott a kartergáz-visszavezetés szelepei (PCV) révén. Mai előírások szerint motorkartergáz a környezetbe nem távozhat. A kartergáz „forrása” a hengertérből átfújó levegő, kipufogógáz, valamint motorolajgőz és tüzelőanyaggőz. Ehhez jöhetnek a turbótöltőből is gázok. Kartergáz mindig van, csak a mennyisége lehet az elfogadhatónál nagyobb. A motor fordulatszámának és terhelésének növekedésével nő a mennyisége és a nyomása. Ha a megengedettnél nagyobb a gáznyomás, az számos motorikus műszaki probléma oka.
A nyomás rendellenesen nagy értékét azonban a visszavezető rendszer járatainak, szelepeinek és szűrőjének eltömődése is okozza, néha olyannyira, hogy a főtengelytömítéseket is kinyomja. A megnövekedett nyomás hibajelenségei:
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője
MS005 Gépjárműgenerátor és - indítómotor diagnosztikai próbapad
A címben szereplő feladatokat ellátó próbapad az autóvillamossági szakma régi szereplője.