Gyári K érték a négyzetben

Az ENSZ-EGB 24. számú előírásának III. fejezete a kompressziós gyújtású motorral felszerelt gépjárműveknek a motor által kibocsátott látható szennyező anyagok tekintetében történő jóváhagyásáról szól. Nagyon hasznos, lehet mondani példaértékű abban az előírásban, hogy kötelezi a gyártót a dízelüzemű gépjárművek motorjának gyári füstölésérték megadására és feltüntetésére. Igen, de az előírás számos részletét a technika már meghaladta.
Hasznos ez a gépjárműfenntartóknak, a műszaki vizsgát végzőknek is, mert ez az érték – a gyári érték – szolgál első helyen a környezetterhelési minősítés határértékeként. A rendelet ugyan ezt a felhasználási lehetőséget nem mondja ki, de azt senki nem mondta, hogy nem vezethető le belőle…
A mérési módszer a gyári adatmegadáshoz és a műszaki vizsgához jó közelítéssel azonos! Teljes (motor) terhelésű szabadgyorsítás. Padlógáz a rendeletben megadott módon és ideig, ismétlésekkel, elfogadási feltételekkel. E folyamatban a kilőtt füstpamacs maximális sűrűségértéke, K számmal kifejezve, a füstölés értéke. Az elfogadott mérések eredményének átlagát vetjük össze a gyári értékkel. A mérőműszerre vonatkozó specifikáció is azonos. Az ENSZ-EGB 24. definiálja a füstölésmérő műszert és a mért értékből a jellemzők számítási módját.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
A „H2Accelerate” előlendíti az tüzelőanyagcellás teherautó bevezetését
A Daimler Truck, az Iveco, az OMV, a Shell és a Volvo Csoport áttörést szándékozik elérni a hidrogénhajtású teherautó terén.
A Texas Instruments bemutatja a vezeték nélküli akkumulátorkezelő rendszert
A Texas Instruments a CES 2021 kiállításon vezeték nélküli akkumulátormenedzsment rendszert (BMS) mutat be.
A DLR kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat kutat
A Német Légi és Űrutazási Központ tizenegy európai partnerrel kutatja a kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat.