Gyengélkedő Passat, inaktív szervokormánnyal
Cikkünkben egy háromhengerező PD TDI nyűgjeire keressük a választ, majd a műszerfalon világító kormányszervo-hibajelzést is eltüntetjük. Terjedelmi okokból kerüljük az olvasmányos stílust, inkább pontokba szedjük a méréseket.
A jármű adatai: VW Passat 2007-ből, 2.0 PD TDI BMP motorkóddal.
Hiba: gyenge motor, háromhengerezés, villogó izzítás-visszajelző és világító szervokormány-visszajelző.
Korábbi, eredményt nem hozó alkatrészcserék, vizsgálatok:
– alacsony teljesítmény, időszakos háromhengerezés miatt cserélt PD-elemek,
– alacsony teljesítmény, időszakos háromhengerezés miatt cserélt kábelköteg a szelepfedél alatt,
– alacsony teljesítmény, időszakos háromhengerezés miatt cserélt motorvezérlő ECU,
– korábbi (külföldi) diagnózis szerint a gyanús PD-elem „megkapja a feszültséget”,
– szervokormány-visszajelzés miatt cserélt elektromos kormányrásegítő.
Mire a gépkocsi a műhelyünkbe került, az időszakos hengerkimaradás szerencsénkre majdnem hogy állandó hibajelenséggé fajult. Feladat tehát a hibák feltárása, elhárítása.