Sarkalatos probléma
Egy Suzuki Swift 2005-ös évjárat egy autószerelő kollégámnál landolt madzagvégen. A gond, hogy olyan mértékben kuplungos, hogy nem is lehet már vele közlekedni. Nem volt meglepő, mert ez már az ötödik alkalom, hogy ilyen gond van vele. Amióta ennél a tulajnál van, közel 100 ezer kilométer alatt már négyszer volt kuplungcsere.
1. kép
2. kép
És most ez lesz az ötödik! Folyt a háború közben, ki a hibás: szerelő- vagy sofőrhiba. Mond mindenki mindent. Egy-két napon belül szétszedték, sajnos későn érkeztem, addigra már összerakták, de a kinyomószerkezetről és a kuplungtárcsáról sikerült képet készítenem. A nyomólapon a világ összes színe megtalálható volt (2. kép), a tárcsán pedig egyik oldalt leszakadtak, a másik oldalán szegecsekig kopott a súrlódó réteg (1. kép). Ez eddig tiszta sor, nem igaz? De mégis miért lett már ötödször is kuplungos? Talán rossz minőségű volt a kuplung, ami beépítésre került? Nem, nem! A szitu a következő: a tulaj egy hölgy, aki mindig magassarkúban vezeti és a kis lábát folyton a tengelykapcsoló pedálon tartja! Így nem is csoda, hisz a kuplung folyton csúszott valamennyit. És mi bizonyítaná jobban, mint a padlószőnyeg. Az itt látható lyuk a tűsarkú topánka műve (3. kép).
Inkább mezítláb tessen vezetni, és akkor talán lényegesen kevesebbet kell költeni az autójára.
3. kép